-
surf idag: INTE KALLT ALLS!!
Då var det äntligen dags att ge min från vindsurfing urtorkade själ en rejäll masturbering. Styrde kosan mot abbekås och möttes av 1,5mtr vågor, 10-12m/s SW (vilket ger side-side-on) vid ’fiskeriet’. Riggade min 5.8 (nära kanten, i själva brytet, är vinden oftast mindre här pga att den lyfter vid stranden) och skruvade 25cm fenan under min endast 3 gånger använde EXOCET 105L orginal wave ’04 vågis. På med dräkt, skor, handskar och huva. Glömmde idag inte hängsele som jag bruka göra … och då var det dags att rippa.
Så klart helt ensam i 6 grader luft och vatten. Det var dissig och solen lyste med sin frånvaro… en vanlig sen höst dag i skåne med andra ord… Men vilken dag.
Körde ’bara’ en timme och första hälften gick jätte dåligt -inte seglat på en månad…- men sen släppte det. Det var inte kallt längre och jag kom i balans med vågorna. 3-4 bottomturns med fina cutbacks var inga problem längre. EXOCETEN fungerar underbart i dessa förhållande och med min kroppstorlek och vikt på 95kg finns det inget bättre att ha för min del.
Helt otroligt att man kan rippa med en sådan ”tjockis”. Efter en tiotals vågor började kylan ändå krypa in i kroppen. Dags att sluta med andra ord. Snabb en sista våg som jag mosade helt i dessa härliga styrbord förhållande och sen tillbaka till bilen. Byta, riga ner och åka hem. Prick 16.00 var jag hemma och var det mörkt igen. Det gällar att tajma rätt med tiderna så här års.
Kontenten av det hela, det går att surfa i 6 grader i en timme utan problem, och faaaaan vad gött det är att man idag kan rippa med 5.8an i minimale förhållande.
Prognoserna för lördag/söndag ser bra ut, det blir sista gången innan vi åker till SA… härligt!
aloha
arnout, S-106
PS: EXOCETS Orginal Wave finns även i 95, 85 och 75L model. Surfa till min sponsorshemsida och kolla. Detta är perfekta ’svennis-brädor’ som även kommer att glänsa i BigBay, Haakgat etc etc.
Logga in för att svara.

vi körde Järnet på Dogge och 5,7 var stooort men man hinner inte rigga om så här års, det var kanon annars.