Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf Keppler i Tyskland
-
Surf Keppler i Tyskland
Publicerad av anonym-anvandare på 8 augusti, 2005 vid 13:04Hej!
Kan någon hjälpa mig med hur man betalar till dem. Tar han kort eller krävs det att man betalar via bank? Vad är i så fall extrakostand för det eller billigaste sättet att göra det på? / Janne
anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Jag betalade via min internet-bank för någon månad sedan. Mycket smidigt. En avgift på en hundring tror jag det var. Vet att vissa chansat på att inte betala den avgiften och sluppit. Du kan också betala vid leverans, men det kostar en hel del; 55 € för ett segel.
-
Med min internetbank (Skandiabanken) har jag gjort utlandsöverföringar utan avgift. Keppler brukar ha pengarna efter 4 dagar och skickar då iväg paketet. Hans bankkontonr, BIC/SWIFT-kod etc finns på hemsidan. Enkelt och smidigt.
-
SEB Internetbank tar en tia för besväret och pengarna är hos Werner dagen efter.Smidigt och enkelt.
-
jag fick betala vid leveransen av grejjerna som kom med ups, as smidigt, fråga honom efter pay on delivery eller nått sånt…
-
Pay on delivery när man handlar från surfkeppler är att tända eld på en 5hunka.
Gör inte det!Surfkeppler är så seriösa som ett företag bara kan bli.
Man kan utan att tveka betala i förskott !(att betala via fraktbolaget (pay on delivery) skulle ha kosta mig 49€ extra. föreningssparbanken tog en tia för EU betalningar)
-
Tackar för all hjälp. Då ska det nog lösa sig. / Janne
-
Jag åkte en hyfsad omväg hem från semestern bara för att spana in brädor hos S-K, och total ignorans på gränsen till arrogans är det bästa som jag kan jag beskriva bemötandet som (och fortfarande skriva diplomatiskt).
Jag tror att om du vill handla från S-K, ska du nog inte fråga de en massa saker – bestäm innan vad du vill ha innan du ringer och beställ bara rakt av. Trevligt bemötande och säljsnack är inte deras starka sida…
–S
-
Hehe, nä det är säkert sant. Men man brukar ju bestämma sej på annat sätt, läsa tester etc. Keppler får man nog se som en ren hästhandlare. Hans mail brukar vara lite kryptiska, men man får grejorna som man beställt iaf. Alles OK.
Hur såg hans shop ut? Ett lager eller? Hade varit kul att veta… =) -
En gammal 70 kvm garagebyggnad precis bredvid järnvägsområdet mitt i stan. Sen tar du ALLA surfbrädor som finns till försäljning i Sverige och travar in i ena halvan och i andra halvan pressar du in boardbags, hängselar, 50 våtdräkter och annat tyskt kinky gjort i neopren (kallingar och sånt). Inte välordnat och upphängt, snarare upptravat i högar. Det finns en tydlig strategi i lagret: Brädor till vänster och annat skrot till höger.
Det som inte får plats i butiken (resten av brädorna, transportlådor och sånt) pular du in i lastbilen som står på bakgården.–S
-
Aha, misstänkte att det var så illa. Är nog rätt typiskt för billiga näthandlare ute i busken…
-
Betalade direkt till UPS för en bom. Kostade inte ett öre (eller cent).
UPS envisades t.o.m. att bära upp det extremt lätta paketet fyra våningar upp trots att jag redan stod där nere på gatan. -
Det saknar en av våra större svenska surshoppar också…
Logga in för att svara.