Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf, windsurf, SUP, mm Indo
- 
		Surf, windsurf, SUP, mm IndoPublicerad av jesper_b på 10 oktober, 2007 vid 12:46Jag tycker jag har världens coolaste familj med mycket bra surf. Men det finns självklart de som går mycker mycket längre. Kolla in bilderna på http://www.sailingluna.nl/surf_shots_indonesia.htm Kolla in hemsidan som de ligger på. Maui, Fidji, Indo…. Allt per båt och med full lekutrustning. God damn! /Jesper B per_m svarade 18 år sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
- 
			9 Svar
- 
Jag som är småbarnsförälder och har en oförstående fru… 😉 höll på att kissa på mig när jag såg det här. Har ända sedan jag var på PWA tävling i Brighton på början av 90-talet (där de hade ett ”mässtält” med en massa kul) drömt om att åka på en stor katamaran fulladdad med vattenleksaker i västindien 
- 
Helt sjukt härligt… Jesper bara börja segla! Min fru tjatar att vi ska långsegla, liten kille på 6 mån långt innan skola mm så jag får väl säga åt henne att vi sticker nu! 
 ….. det var bara det med finansiering! skrev de något om den?Otroliga vågor, vad är det för jätte bräda han surfar på (med segel)? 
 //P
- 
Per_M: Gör! En polare med fru sålde vad som kunde säljas och köpte en segelbåt och stack iväg. Efter nån eller några turer jorden runt insåg de att S.t Maartens verkade som en härlig ö och startade ett IT-företag där. De bor fortfarande på båten men verkar inte långsegla så mycket. Vem vet var ni hamnar om ni seglar ut! 
- 
Fan det var minst lika nära som jag var en knölval på Maui, grymt coolt! Bilderna på vågorna från Timor där han seglar på SUPen ger ju bara ett sånt vråååååååålstort seglingssug. Även om jag hellre guppat ut på min Quatro. 🙂 Med superprioritering går en sån resa att göra (typ dra ned på alla utgifter max) men jag skulle tro att d hade lite på banken innan de började spara… 
- 
Finns en riktigt skön bok som handlar om ett svenskt par som drog iväg. 
 Den heter På flykt från ekorrhjulet. Skriven av Kristin och Gunnar Stålbrant
- 
Oj vilken väl spenderad familjetillvaro..ser ju helt sagolikt ut. Med tanke på vårat segelbåtssnack på bussen idag jesper, blir du inte sugen att skaffa en robust skorv och mönstra på med familj? Jag vet ju att det kommer behövas en trumlärarmatros isf och då vet du vem som kan ställa upp. Och..jag kan ju laga mat och städa lite oxå;) hehe.. Tack för igår och glöm inte införskaffa ett par bra öronproppar till Tora nu, kanske till resten av familjen också.. 
- 
Rasmus, jag har lagt upp kvällen för planering skötte all nattning mm får se var det slutar! 
 //Per
Logga in för att svara.