Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa ute vid Norrtäljes skärgård

• Surfa ute vid Norrtäljes skärgård

Publicerad av spray på 7 april, 2010 vid 22:24

Hej gott folk

Har här några frågor:

1. har någon surfat ute vid norrtälje eller i närheten och vet om det blåser något där ute på havet? (jämfört med siljan i dalarna)

2. har någon testat JP:s supersport-bräda och kan berätta några ord om den?

Knatte svarade 15 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • stefanlindmark

Medlem
    8 april, 2010 vid 06:34

Har kört från Öregrund vid nordlig vind som var för svag att åka på Trälhavet (hemmaspoten). Då var det klart bättre vind där än hemmavid. Inte Norrtäljes egentliga skärgård men i någon form av närtrakt i alla fall.

”Resereportage” här:
    http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=70732&highlight=%F6regrund

Finns ju en del på forumet som kör vid Kapellskär, även om jag inte gjort det själv. Där brukar det också vara relativt vindsäkrare.

• dr-masse

Medlem
    8 april, 2010 vid 06:47

Har surfat massor norr om Norrtälje (Singö, Väddö mest, men även Kappelskär och nordupplaand).

Det är bra där, men kallt i vattnet en bra bit in i juni. Fina vindar, på Väddö och i norra Uppland finns riktigt bra vågsegling att få.

Funkar faktiskt på alla vindriktningar, men nordliga vindar är normalt bäst, kan dra på riktigt bra där. SV funkar väldigt bra i Kappelskär, dessutom. Och på Singö.

• rasmus_w

Medlem
    8 april, 2010 vid 08:00

Och på fråga 2: Vilken JP SuperSport menar du?

• stoorfaen

Medlem
    8 april, 2010 vid 13:22
    dr Masse;605234 wrote:
    SV funkar väldigt bra i Kappelskär, dessutom. Och på Singö.

Jag håller också ostan högt på kapellskär. På Rak västlig så kan det trycka lite extra på östernäs brygga där ålandet pressar ihop vinden.

Tror dock att det fortfarande ligger drivis därute. Låg i alla fall tjockt i helgen så stick inte iväg på långresa än skulle jag rekommendera. 🙂 Jag kan skrika till när det släpper.

Boman, har du sett hur det ser ut idag?

• spray

Medlem
    8 april, 2010 vid 14:09

Hur fungerar Vätö med omnejd?

• spray

Medlem
    8 april, 2010 vid 14:10
    Rasmus_W;605243 wrote:
    Och på fråga 2: Vilken JP SuperSport menar du?

2008:an eller 2009:an.. Den billigare varianten FWS eller ES elelr vad den heter…

• rasmus_w

Medlem
    8 april, 2010 vid 14:37

Supersport finns i en hel massa storlekar.

• mahi

Medlem
    8 april, 2010 vid 15:16

Varför är du intresserad av Supersport?
    Är det stora storlekar du är ute efter är det väl bättre med en slalombräda.

Syftar du på de mindre storlekarna förstår jag dig bättre…

• calle

Medlem
    8 april, 2010 vid 17:18
    Spray;605310 wrote:
    Hur fungerar Vätö med omnejd?

Jag har aldrig hittat något bra ställe att lägga i från på Vätö, nu var det i och för sig länge sen jag försökte.
    Mvh Calle S

• dr-masse

Medlem
    8 april, 2010 vid 19:13

Om du ändå är där i krokarna finns ingen anledning att välja Vätö. Och som Calle skriver, där är det packat med fritidskåkar ner till varenda liten strand och klippa vid vattnet.

• boman

Medlem
    8 april, 2010 vid 19:48
    stoorfaen;605307 wrote:
    Boman, har du sett hur det ser ut idag?

Jaa galet mycket is! packat långt ut bland öarna helt galet, ca 40cm på vissa fjärdar fortfarande!! pratade med en öbo förra veckan han hade över 1m tjock is i sin vik på Blidö i norrläge.

Spray. ang. Vätö så är Björköfjärden det bästa stället där. Roslagensbrädseglare seglade där mycket förr på nordliga vindar, gick i vid Björhövda. Klockren bris mitt på sommaren från norr, slog alltid in kl:14:05 pang så var den där 😉

• spray

Medlem
    8 april, 2010 vid 22:32

Boman vet du om det är någon i klubben som är i behov av en lite större freeride? Jag ska sälja min JP X-cite ride 145L från 2007…

• rasmus_w

Medlem
    8 april, 2010 vid 23:29

En stor freeride är aldrig svår att sälja. Jag fick min såld genom att råka nämna att jag hade en till salu när jag var inne i en surfbutik. En av kunderna i butiken hörde och ville genast se den.

• spray

Medlem
    8 april, 2010 vid 23:59

vad tycker du är lämpligt pris, den är i bra skick men såklart är den ju använd..

• rasmus_w

Medlem
    9 april, 2010 vid 09:21

Kolla runt lite på köp/sälj, det är en och annan som säljer. Med lite tur kan du få nästan lika mycket som du gav för den.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications