Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfa ute vid Norrtäljes skärgård
-
Rasmus_W;605468 wrote:Kolla runt lite på köp/sälj, det är en och annan som säljer. Med lite tur kan du få nästan lika mycket som du gav för den.
Va?! jag köpte den för runt 11000 om jag inte missminner mig.. 🙂
-
Rasmus_W;605468 wrote:Kolla runt lite på köp/sälj, det är en och annan som säljer. Med lite tur kan du få nästan mer än hälften av vad du gav för den.
Liten, men viktig editering.
-
Jag höll på att skriva hälften, men när det gäller stora freerides så tror jag man kan få mer än så. Tillgång och efterfrågan, en stor freeride funkar för en nybörjare och för en erfaren seglare som vill köra lättvind med stora riggar, så det finns många potentiella köpare.
Jag köpte en Bic T2 för 4500 för 4-5 år sen, och när jag sålde den förra året fick jag 3500 för den om jag minns rätt. Jag hade aldrig kunnat göra en sån affär med en 75 liters vågis.
-
Knatte
Gäst9 april, 2010 vid 14:07Jag skulle tippa på omkring 5000-6000 kr om den är i skapligt skick och inte allt för lagad mm.
Du kan ju få ”nya fjolårsbrädor eller 2008 från Surfers från 8000-9000 kr i deras sista utskick. Inte exakt din modell med Faniatics/RRD’s motsvarigheter:smirk:
Logga in för att svara.