Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfat i caleta de fuste?

• wsurfer

Medlem
    28 januari, 2002 vid 21:58

Surfcentert i själva Caleta de Fuste är väldigt litet. Det ligger i en liten vik (vid hamnen) och är nog mest tänkt till turister som vill ”prova på”. Mest gamla pråmar med barn på med andra ord. Dock såg jag en kille som körde på nya prylar.
    Vi gjorde en utflykt dit en dag. Det räckte. Det blåste dock inte så mycket den dagen kan ju tilläggas. Caleta de Fuste ligger ungefär mittemellan Sotavento (åt söder) och Corralejo/Flagbeach (norr). Cirka 7 mil åt vart håll…
    Åker man till Fuerte för att (vind)surfa så rekomenderar jag dig att bo i Corralejo eller i Sotavento. Vilket jag tror att många andra gör med mig.
    /Marcus

• wsurfer

Medlem
    28 januari, 2002 vid 22:14

Glömde visst en sak…
    Du ska inte misströsta om du hamnar där. Vi hamnade i Nuevo Horizonte (ligger precis bredvid)och är ännu värre, där var inte ens någon strand! Vi fyllde dock i en ”byta hotell” blanket direkt och sen fixade de (Apollo) en lägenhet till oss i Corralejo. Vi hade tur och det kostade oss bara 200kr/person. Går inte det så är det bara att hyra bil, vilket för övrigt är billigt.
    Ha det gött där nere!!
    /Marcus

• getwet

Medlem
    29 januari, 2002 vid 07:03

Var väl inte bästa stället du ska bo på precis, inte nog med att surfingen är dålig på platsen, flygplanen flyger in över orten innan de landar på flygplatsen straxt bredvid.
    Marcus berättade för dig tidigare, och det stämmer med beskrivningen familje/barnvik. Hela området är ett enda stort turist komplex med shoppingcenter modell stor.
    Så försök du att ta dig ned till Sotavento, om inte det går så får du väl ta en hyrbil och bila de 7-8 milen enkel varje dag. I sotavento är det säkrare vind än i Corralejo, men utelivet känns lite mer äkta och genuint i den sistnämnda.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2002 vid 08:56

Undrar om det inte var där i krokarna som Krille & Johan seglade en dag i våras. Verkade ganska bra enligt dom (det var denna dag som vi övriga blev bestulna på våra pryttlar så vi kunde inte segla….).

Kanske Krille eller Johan kan kommentera.

• getwet

Medlem
    29 januari, 2002 vid 10:03

Jag tror dom surfade straxt söder om Puerto del Rosario, men vinden där är om jag inte minns helt fel lika ”opålitlig” som på norra ön.

• krille

Medlem
    29 januari, 2002 vid 16:33

Den dagen då ni handlade prylar var det ju ren onshore på Flagbeach och vi seglade i en vik som ligger nära Puerto del Rosario norr om stan. Fördelen där var att man kunde gå i från sidan och slapp shorebreaket på 2 meter och kunde segla relativt safe, även om Johan slog av nosen på sin bräda :-(. Dock är detta ingen höjdarvik då den får Torö stenstrand att framstå som en familjevik…..lavasten, lavasten och åter…inget barfotaspot mao. Kan tilläggas att riktningen denna dag inte är så vanlig, heller inte att det blåser så hårt just så på NO.
    /Krille

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2002 vid 17:31

GRATTIS men åk norr eller söder ut.

Ha det bra.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications