Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfers segelloft?

• Surfers segelloft?

Publicerad av basse på 25 juni, 2008 vid 08:46

Är det någon som testat och utvärderat Surfersparadis segelloft än? Kvalle, pris och service funderar man ju kring.

Har haft lite otur den senaste helgen och kört sönder lite segel, inga stora grejjor men det är alltid lättare att sälja ett helt segel och eftersom 09-orna är någon månad bort så tänkte jag laga.

Eftersom jag bor i Göteborg har jag tidigare lämnat in på North i Fiskebäck, som inte ligger där längre utan vid Audi ungefär, men senast gjorde de ett sinnesjukt dåligt arbete så jag slipper gärna lämna in där igen.

-Basse

basse svarade 17 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

Medlem
    25 juni, 2008 vid 09:51

Jag hade en rejäl reva i maststrumpan på mitt Icon 4.7 som lagades förnämligt bra på Surfers loft. Hyggligt knepig lagning, om jag får säga det själv (övre trededelen av maststrumpan var helt förstörd). Körde en heldag på seglet ett par veckor sedan, funkade fin-fint. Fixade snabbt, vettigt pris och, framförallt, hög kvalitet med rätt material.

Den bästa lagning jag fått gjord, i alla fall!

Har testat 4-5 olika loft genom åren, med lite olika nivå på lagningar. Basri som lagade segel för i Stockholm (numera i Tarifa?!?) är den enda jag känner till som kunde konkurrera.

• oden031

Medlem
    25 juni, 2008 vid 10:33

Lagade mitt Crossover 5.3 där, de bytte ut en ruta, helt ok:) 400kr.
    500-700kr skulle de ha för att laga hålet i mastfickan som jag fått efter mastbrott.

• dr-masse

Medlem
    25 juni, 2008 vid 11:13

Jag fick förklarat för mig hur lagningen av min mastficka var gjord. Det var ganska mycket jobb, eftersom det låg flera lager duk där som skulle sprättas och bytas, och att få mastfickan rätt påverkar seglets egenskaper rätt mycket.

Sjysst blev det, extra bra för mig som Simmer-ägare att det användes orginalduk så lagninen syns inte alltför mycket och seglet funkar som det skall.

• drakglenn

Medlem
    25 juni, 2008 vid 12:25
    Basse;477552 wrote:
    Är det någon som testat och utvärderat Surfersparadis segelloft än? Kvalle, pris och service funderar man ju kring.

-Basse

Snabba är de och har en vettig prisnivå enligt mig, fasta priser på vanlig film (med reservation för komplicerade skador) kostade liten ruta 400, mellan 600, stor ruta 800-1000 spänn
    Kvaliten på lagningen får jag återkomma med när jag synat lagningen men det är säkert inga problem, Mackan lyfter väl inte in vem som helst.

Billigast är nog SMS tjejen, knappra på då och ring inte !!! då hon blir sur:smirk:
    Har för mig att hon kan möta upp och hämta/lämna i GBG

Att laga segel i Gbg är kört, både N.S i fisken och Lundssails vid Rödasten ligger milsvid i från realistiska prisnivåer, tyvärr…

//Glenn

• basse

Medlem
    25 juni, 2008 vid 13:38

Får väl ta en tur ner då…. verkar inte bli 4.7 eller 4.2 på en vecka… eller?

Tycker det var ett extremt bra initiativ av Mackan att dra igång loftet.

• basse

Medlem
    4 juli, 2008 vid 06:54

Lämnade in seglen i Lördags och de var klara i Tisdags. Snabbt avklarat.
    Fick hjälp med att hämta dem i onsdags och synade dem igår. Ser helt OK ut.

Kostanden blev 350+450. Färgerna var nästan precis samma trotts att jag har Naish och de väl egentligen bara har NP- och Simmer-film.

Jag är helt klart nöjd. Rekommenderas!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications