Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surffilm som man bara måste se…

• Surffilm som man bara måste se…

Publicerad av enkel på 13 februari, 2004 vid 13:22

Jag har knappt alls sett någon ”riktig” vindsurfingfilm. blush.gif Och då undrar jag om det är någon film man bara måste se, och som man också kan visa för osurfande vänner, för att få dem att höja på ögonbrynen shocked.gif??? Gärna någon som ligger på ftp:n, RIP har man ju hört att den är kultförklarad. Men ligger den kvar på ftp:n?

Alla förslag välkomna, men helst någon som finns att få tag på via internet. smirk.gif

anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 februari, 2004 vid 14:17

du bör väl se gotlands filmen från gotland sommaren 2003, kommer snart på ftpn….

• imported_borje

Medlem
    13 februari, 2004 vid 14:22

RIP ligger inte kvar på ftpn på grund av copyright. Där är dock inte konfmastern konsekvent eftersom det mesta som ligger på ftpn är ”olagligt”. Så, släng upp filmerna igen, eller ta bort nästan allt. Första alternativet är att föredra. En fantastisk ftp smile.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 februari, 2004 vid 15:25

”Polakows KA111”
    e grymt underhållande!
    Riktigt pansar action!

”World2Kwindsurfing”
    är en lång o fet rulle! inehåler oxå mycket blandat, långa speedrace e filmade, mycket freestyle o vågridnig,från tävlingar osv..

”FreeYourMind”
    e en bra instuktionsvideo på trick från Basic till Pro, även vanlig action emllanåt.

”HomeAndAround”
    e ett måste o se, en anledning till att man gillar den är pga att man kan känna igen sej, å! där har jag vart osv..Kul att se hur det ser ut när det är bra i sverige..+ att man får se sverige gubbarna visa var dem går för oxå.

”ENJOY” e oxå bra, handlar om Simmer teamet..AndersBringdal o biffen RobbySeeger med flera o deras surfskills.
    BRA FILM!

”Backewash”
    tyckte jag inte var speciellt bra första gången jag såg den..men den känns bättre i mina ögon nu,hehe..Tyckte dem hade så mycket skit ibörjan som jag inte ville se, o dessutom e den inte så lång.
    Men det e lite fet surf i den med.

”Sand mellan tårna”
    E en film som ger en bra insperation att lämna tråkiga sverige o dra till Maui.
    Handlar om svenskar hur dem har det på Maui, visar lite olika surfställen o endel från nån tävling.

”Down the line”
    Vet jag inte om den e så sevärd..har inget glädjande minne från den som jag kan beskriva,men det är vågsegling i filmen rakt igenom.

”the search”
    Tycker jag e en bra film om dunkerbeck o hans crew när dem åker runt till olika ställen o testar surfspots.
    Vågridning och hopp e väll temat..EXPLORING FILM!

”Jibing with alcadiaz”
    eller hur fan det var den hette?
    Klart den bästa o den enda instruktionsvideon för att lära sej jippa, nästan för detaljrik, han visar hur du jipar från alla möjliga vinklar o håll, samt visar hur dem vanligaste felen ser ut..vilket man kan känna igen sej på från när man börade jippa.

”POZO 2002”
    är en film som e mera utav en hemmagjord rulle skulle jag kunna tro..men det är mycket v-surf o höga hopp, helt ok!

”Plug N Play”
    Klart fet film, massa surf o variationer..feta surf på hög nivå!! måste man se

”ALiVE” /gick att ladda ner förut!?
    Film med Fransisco Goya i toppen, vågridning, feta hopp..bra action från tävlingar osv..precis som alla andra filmer typ.

”Hookipa cronicels” /gick att ladda ner förut!?
    Surf från lite tidigare år, tycker den e grym!

”Aloha Man?”/ gick att ladda ner förut!?
    Film med JOSH fakking STONE, mine edol!
    FET FILM!!!…en awsome rulle om/med josh.

”R.i.P” /gick att ladda ner förut!?
    e en ruskigt bra film som man måste se!
    Den är inte som dem andra surffilmerna.
    i denna rulle har du allting,feta vinklar o inte en massa closeups hela tiden..Den ger det dära extra som jag vill ha iallfall, längre scener på surfandet, massa olika variatoner på vinklar o surfförhållanden.

Någon rulle jag skall avråda dej från att inhandla är ”Variety”, absolut den sämsta film jag sätt!
    Dock tvåan mycket bättre!
    i ettan är det musik som man medeterar till..det e på gränsen att man somnar..dem visar 150trick har jag för mej..meningslösa seglsnurrar trick med deverse combinationer. KASS!

Sedan finns det filmer på ftpn som slår dem flästa filmer med hästlängder

Just klick here and download:

ftp://ftp.steffo.nu/nya/040201/

ftp://ftp.steffo.nu/nya/040206/

Nu snackar vi ”Rambo Production”

• imported_borje

Medlem
    13 februari, 2004 vid 16:12

Rambo, har du rippat Plug n Play till datorn? I så fall får du gärna skicka den till mig smile.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 februari, 2004 vid 16:14

Nope..har ingen DVD brännare, men kan man göra det utan DVD brännare?

Annars kan jag bränna den till dej o skicka dej den..

• imported_borje

Medlem
    13 februari, 2004 vid 18:11

Rambo, du har fått ett privat meddelande smile.gif

• enkel

Medlem
    13 februari, 2004 vid 18:20

Ahh, Rambo, gör du inget annat än att kolla surffilm när du inte surfar? grin.gif

Jag måste tacka för alla förslag, och bra att du skriver vad det är för filmer. Alla andra som vill lämna förslag kan gärna tänka på det. Blir liksom lite enklare att välja…

För det måste ju finnas fler, som sett någon bra surffilm som man inte vill att någon surfglad skall missa…

Och Herr Anonym, säg till när ni slänger upp den på ftp:n, den får man ju bara inte missa. Förresten vilka är det som har gjort den, och vet du var?

Och Rambo, det går alldeles utmärkt att bränna med en ”vanlig” brännare.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 februari, 2004 vid 12:43

Det måste väl finnas fler som har någon åsikt????

/Enkel

• anonym-anvandare

Medlem
    17 februari, 2004 vid 08:17

Finns det någonstans på nätet där man kan ladda ner alla dessa ”riktiga” filmer?
    Vore toppen att kunna ladda ner lite längre filmer. Har sökt en del men hittar inget.
    Tacksam för svar

• endy

Medlem
    17 februari, 2004 vid 10:04
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 februari, 2004 vid 10:33

Lysande – tackar för det!

• Knatte

Gäst
    17 februari, 2004 vid 10:45

DC++ (Direct connect) kan ju vara ett alternativ. Där har jag hämtat mina filmer.
    http://dcplusplus.sourceforge.net/

• Knatte

Gäst
    17 februari, 2004 vid 10:47

RIP är en bra film. Den har några år på nacken, men visar mycket bra vågridning.
    Det finns några sjuka hopp med en slalombräda också.
    Ända stora nackdelen är den ”sunkiga musiken” crazy.gif crazy.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    17 februari, 2004 vid 10:50

japp – det blir nog bättre – de andra var ju köpvideo och det är åtminstone inte vidare intressant för mig

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surffilm som man bara måste se…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.