Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surffilmer på datorn?
-
Gå in på någon blaska på nätet(typ Boards), och läs lite och sedan slipper man köpa numret alltså……..jag tycker åxå att det är kul att ha moves, bilder och klipp på datorn för att kolla på, tex trailers från Surfblaskan osv . Men som jag tolkar diskussionen ovan så talar vi ju om att sprida filmer till andra som inte har betalat för den……..och när det gäller just surfrullar så kan man ju säga att man ”blåser sina kompisar” eller hur. Jag tror inte att bolag som publicerar Matrix o dyl konkar för att ni sitter och skickar varandra rullarna, men för dom små bolagen så kan det vara en annan femma…….
Fö så vet jag att det är vinter, men ingen is ju….. eller hur?? I alla fall inte söder om Gävle…..bara blåsten fattas……:-)/Krille
-
DET ÄR BILLIGARE ATT KÖPA VIDEOFILMERNA ÄN ATT SATSA PÅ EN TILLRÄCKLIGT SNABB HÅRDISK 7200RPM. TEX EN 30 MIN FILM HÖGUPPLÖST DV ca 3,6 mb/sek BEHÖVER DU HA 9 GIGABYTE…OSV EN FILM SOM ÄR EN TIMME SÅ KAN DU RÄKNA UT RESTEN…
-
Hm, jag vet inte hur du har räknat ut hur mycket utrymme som behövs för en film, men jag har ett flertal lång-filmer (över 2timmar alltså) som har DVD-kvalitet, och ingen av dom tar upp mer än 600-700 mb i varje fall (DIVX-format). Sen behöver man ju inte köpa nån 7200 spinnare om man redan har en?
-
Divx är ju bra men knappast dvd kvalitet….jag tycker att mpeg är bättre, men det nya 3ivx kommer att slå det mesta. har bara betaversionen och sett matrix trailern på 21M som dom jobbat med , och lyckats få kanonskarp bild ..men dom säger att när den fullständiga versionen är klar ska trailern vara nere i ca 7M..Annrs har jag hittat en kanonserver med de nyaste filmerna på carracho där jag tankat på ett medel som högst 1022k/sec och som lägst 450…..Tankade ner Vertical limit.mpeg 1.2G på under 30min..
-
va snackar du om mpeg har ju inte en chans mot en divx film
(en lång film divx ska vara mer än 600 Mb för att vara bra) för att en mpeg ska vara bra måste den ju vara 1.5 Gb -
jag har haft många divx filmer och tycker inte att bilden är bättre än mpeg OK att det tar upp hälften så mkt utrymme men det är enda fördelen,nu vet jag inte om det är min dator som är för slö men nästan alla divx filmer synkar fel i talet (trots att jag kört DivX doctorn) och det gör aldrig mpeg..kör alltid fullskärm..
-
Divx filmer kräver mer av datorn för att de är mer komprimerade. Kvaliten på filmerna beror till största del inte på formatet(divx, mpeg ,avi) utan det som spelar störst roll är vad filmerna är tagna ifrån. Om det är dvd rip, screener eller om någon Japan tagit med sig en videokamera på bion.
Vodoo…du skulle inte kunna skriva ut adressen till den där servern där du hittat så mycket gott… -
carracho lŠmpar sig bara till mac.. testa annars hotline dŠr finns det mesta..ladda ner hotline client hos http://www2.bigredh.com/hotline3/
sedan kan du sška pŒ http://www.hotlinehq.com/search.html dŠr finns det mesta… -
ursäkta den konstiga texten ovan men min explorer strular, testar nu med netscape.. överraskande jättestrul
-
Hatar systemuppdateringar som inte funkar utan att man fixar dom själv!! Om det är ngn annan här som kör MAC och installerat svenska OS 9.1uppdateringen och inte får å ä ö att funka i explorer..hör av er….. för jag har lösningen…så ni slipper inte mina inlägg under helgen : )
-
har lite småklipp från RIP och hookipa cronicles som du kan få ladda ner om du vill, bara säg till. kommer inte ihåg var på internet jag hitta dom….
Logga in för att svara.