Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surffilmer på konfen – standard??
-
VLC klarar inte mov eller wmv3(den som oftast används). andra wmv filer (läs äldre) fungerar hjälpligt i vlc, men är processorkrävande så man får ha en klart hyffsad mac för att det skall lira.
En del mp4or lirar inte heller särskilt väl med mac heller, exempelvis de som finns på gurras sida så e det nån/några som är i onödigt hög upplösning, och med hög datarate, möjligt att den är komprimerad med en mp4a encoder som droppar frames för att hålla ner dataraten.
Vad gäller mp4 avc så lovar jag att det så småningom ska bli nått smakprov på det… Ev. är filmerna på http://www.apple.com/trailers/ komprimerade med mp4 avc, men det skulle kunna vara sorenson 3… -
Jag har märkt att man kan förbättra uppspelningen något i MediaPlayer på Mac om man ökar bufferttiden grotskt mycket, typ 120 sek.
Då flyter tex ”apelviken040927-mc-wm9.wmv” 1300 kBit/s bra. Men det är fortfarande lite problem med filmer med 2000 kBit/s, tex ”HeadCam2004.wmv”. -
Hittade mPlayer, som lovordades tidigare, för Mac osX om någon är intresserad.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=62947&package_id=72964Den klarar inte heller VMW3 ännu…
Men den kan vara kul att ha.
-
Svar till:
Jag har märkt att man kan förbättra uppspelningen något i MediaPlayer på Mac om man ökar bufferttiden grotskt mycket, typ 120 sek.
Då flyter tex ”apelviken040927-mc-wm9.wmv” 1300 kBit/s bra. Men det är fortfarande lite problem med filmer med 2000 kBit/s, tex ”HeadCam2004.wmv”.[/ QUOTE ]
Intressant, skall testas…
mplayer har jag redan sedan länge, har inte alla det… ?? =)
WMP implementeringen är hursomhelst löjligt usel på mac, så wmv gillas inte… -
Ahhh vilken koll!!

Av någon anledning så har jag aldrig problem med codecs och jag hoppar mellan olika burkar lite titt som tätt så jag har inte ovetande lyckats installera något magiskt codec pack.
Det inte VLC playern mumsar i sig funkar i WMP, är mitt trick.
-
Svar till:
Det inte VLC playern mumsar i sig funkar i WMP, är mitt trick.

[/ QUOTE ]
Korrekt, (bortsett från realmedia väl, eller? använd ju nästan aldrig så skit samma..)
Tyvärr så är ju wmp så uselt kodad till os x så det liknar ingen sort… Som om något microsoft skulle vara det
men wmp tar fan priset! -
Ahhh självklart, men som du säger hur ofta använder man det formatet.
Fast jag måste säga att Realplayern faktiskt går att använda nu och det kommer från en person helst ville anfalla datorn med hammare så fort realplayern drog igång för ett år sedan!

Logga in för att svara.