Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Brighton?

• Surfing i Brighton?

Publicerad av anonym-anvandare på 19 mars, 2001 vid 21:36

Har någon erfarenhet eller info om hur vindsurfingen är i engelska Brighton är? Funderar på att plugga där nästa år och vill veta vilka prylar man skall ta med sig. Jag har gjort lite research själv och det ryktas om ett kraftigt shorebreak… bl.a blev tydligen en värlscup-tävling -94 med Bringdal och Nik Baker framflyttad pga. för svår förållanden.

Någon som har färska uppgifter eller tips på bra länkar?

johan svarade 24 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • brattberg

Medlem
    22 mars, 2001 vid 13:28

Tjena, mycket av seglingen i Brighton sker inte bara där WC gick (Howe) utan det finns en del ställen runt omkring där klubbar håller till men jag kommer inte ihåg namnen. Brighton (Howe) har som sagt ett GRYMT shorebreak, det värsta jag skådat så att leta lite några mil längs kusten är nog inte helt fel. Seglingen som jag upplevt är lite rock n roll, bump n jump och någon ren vågridning är nog svår att hitta precis där men va fasen det är bara bita ihop och köra. The Baker boys kommer ju från Brighton men jag tror de seglade mera en bit västerut tillsammans med j. Hawkins. Jag skall tänka till lite och återkomma med vad ställena hette.

• johan

Medlem
    22 mars, 2001 vid 14:59

Tjena.

I nån av dom engelska surf tidningarna (Boards, Windsuring mag) typ från 97 så stor det om många spots i england och
    även Brighton. Jag rota lite hemma och se om jag kan hitta blaskan.

Johan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Brighton?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.