Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing på Gran Canaria

• Surfing på Gran Canaria

Publicerad av anonym-anvandare på 21 november, 2000 vid 13:48

Ska ner till Gran Canaria under nyår och det skulle vara kul och surfa lite.
    Jag undrar nu om det finns något ställe runt Arguineguin som man kan hyra surfprylar.

Martin

combat-4-2 svarade 24 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 14:02

Tyvärr ! Den södra delen av GC blåser det aldrig på. Det finns turistbrädor med 3,5 m2 ”stormsegel” att hyra, tyvärr. Det tar dig ca 15 min med bil till Bahia Feliz där det finns ett mistral center med bra grejor. Kör du ytterligare 10-15 min norrut kommer du till Pozzo där du oxå kan hyra. På vinter rekommenderar jag Bahia då det oftast blåser mer där till skillnad från sommaren. Buss funkar till Bahia oxå.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 14:22

Heyy coolt. Ännu fler folk som ska ner till värmen runt jul.
    Jag ska ner den 16 dec till den 30 dec. Windsurfa såklart. Ska bo i Pozo.
    När ska du ner?
    Hälsningar Peter

• voodoo

Medlem
    21 november, 2000 vid 14:40

Tyvärr så blåser det mer sällan på Pozo vintertid då vinden ändrar riktning så testa Playa Ingles eller (faro)MasPalomas vi fick 11 dagars segling av 16 med 5.4 som största segel varav bara 1 dag i Pozo..

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 17:40

Jag skall ner en månad fr.o.m. i morgon.
    Skall bo i Pozo i Cutres hostelgrej.
    Enligt Jonas på Cutre blåser det minst hälften av dagarna under 6.0… Dessutom som mest swell.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 november, 2000 vid 10:11

Jag var där för två vintrar sen i 4 veckor!
    Det blåste hälften av dagarna, men då flaxade jag inte omkring och jagade vind så mycket!
    Hyr man bil, vilket man borde på vintern så ska man åka och jaga vind, det lönar sig! Men ta inte med dig för mycket prylar i bilen pga stödrisken! Ta med ett kit i bilen, ex stor vågis med 5.3-5.7 så klarar du det mesta om det inte blåser i Pozo. Lämna lilla brädan i Pozo till de bra dagarna. Det kan bli riktigt bra på vintern med stora swell och mycket vind.

//nostalgi
    Nyårsdagen 98 med stora swell(3+) över hela viken och 4.2 segling! Blev tyvärr helt spolad, och upp på stenstranden…aouch… Vidar Jensen kommer aspackad till stranden och ger sig ut, laddar fett på en våg långt ner i viken, kraschar fruktansvärt och blir uppspolad. Folket tror inte sina ögon och inser att han är helt galen!
    //slut nostalgi

Annars är det trevligt att dra och vågsurfa på norra sidan eller varför inte kvällsssurf vid El Faro i Maspalomas när det inte blåser!

GC är OK på vintern fast kanske inte så exotiskt och varmt i vattnet!

/CH

• combat-4-2

Medlem
    22 november, 2000 vid 17:02

jodå, på vintern kan det blåsa vid Maspalomasöknen… kolla igenom alla bra artiklar som skrivit på Blå rummet etc.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications