Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfnet.se – väldigt viktig info

• surfnet.se – väldigt viktig info

Publicerad av anonym-anvandare på 14 juni, 2004 vid 16:49

Tjena,

Tyvärr havererade sms-delen av surfnet tidigt i Lördagsmorse.
    T o m övervakningsprogrammen packade ihop, därför tog det 1,5 dygn innan jag upptäckte haveriet.
    Nu har jag åtgärdat problemet och minimerat risken att det ska uppträda igen.
    Dubbeltrist eftersom det varit blåsigt.

Därför har en del av er nya medlemmar inte fått något välkomst-sms.

Under helgen skickades det in en del meddelanden med tveksamt innehåll.
    Jag ber er att enbart skicka in rapporter och observationer om väder och vindförhållanden från spotsen.
    Det är jag som betalar all SMS-trafik än så länge och kostnaden per sms är 3:- exklusive moms.

Tack på förhand och med vänlig hälsning,
    Jan Gifvars

anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anders_hoffman

Medlem
    14 juni, 2004 vid 17:21

All cred till dig Jan!! Ofattbart sjyst att styra upp något sånt här för oss surfare ur egen kassa. En varm applåd till Jan Gifvars.

PS. Måste svida i plånboken när det blåser smile.gif. DS

• sunkan_

Medlem
    14 juni, 2004 vid 17:42

Jag har precis ställt om så att jag enbart får mail. Jag har oftast tillgång till mail hela dagarna och kan lätt ställa om till mail plus SMS när jag t.ex. ska iväg och surfa.

Hoppas detta leder till att det är lättare för dig att få det att gå ihop. Reklamen når ju fram ändå wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2004 vid 06:21

Tack sunkan o Anders,
    Inga problem om ni vill köra sms-mottag. Så länge det rör sig om väderobservationer in kan jag i någon mån skatta hur stor kostnaden/trafiken blir. Om man börjar sms-chatta så känns det som om ”the sky is the limit” avseende den totala trafiken.
    Sms-chatt i sig är en intressant lösning som jag ska titta närmare på under vintern kanske, men det är nog ett annat forum, krävs nån form av betalmodell via operatör då oxå.

Mvh,
    Jan Gifvars
    http://www.surfnet.se

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications