Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfspot vid ost-nord-ost norr om gbg???

• Surfspot vid ost-nord-ost norr om gbg???

Publicerad av karapp på 29 juli, 2005 vid 14:37

Ser ju ut som om de kan bli hyffsat ok med vind norrut imon…

Men dock ost vindar frown.gif

Nån som vet nått najs spot norrut, innsidan på tjörn/orust kanske?

karapp svarade 20 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola_p

Medlem
    29 juli, 2005 vid 14:42

På rak ONO?
    SUNNINGEN! blir grymt om vinden kommer dit, ser ju lite tveksamt ut på dmi, får hoppas, blåser det så lär jag vara där.

Här är vindmätaren.. Visar högsta medelvinden senaste timmen tror jag.. när den klättrar över 10-10.5 så börjar det bli bra 5.7
    http://tinyurl.com/aj49q

• karapp

Medlem
    29 juli, 2005 vid 14:52

får hoppas de blir vind då…

Hur hittar man dit?

du har inte lust å skicka ett sms till 0735353995 om det ni sticker ut o det är bra?

• ola_p

Medlem
    29 juli, 2005 vid 15:09

Kör norrut, över uddevalla bron, när du kommer till torp, första avfarten efter bron.. så sväng av och kör in mot uddevalla, skyltat som trollhättan/vänersborg tror jag.. Följ vägen tills det står skyltat mot unda, vid ÖB.. sväng höger mot unda, följ vägen tills det står skyltat sunningen, sväng vänster mot sunningen.Följ vägen uppför backe, nerför backe. vattnet syns på höger sida.. forstätt på vägen in i bostadsområdet förbi alla guppen och ta vänster i slutet av vägen.. Sen är det bara raka vägen ner till vattnet.. Parkera på parkeringen å rigga inte i någons trädgård.. wink.gif

Normalt sett riggar man på den stora gräsytan på andra sidan diket, men på Ostligt så kan det vara en poäng med att gå i vid båtrampen å tjäna några meter höjd..

Hålla lite utkik efter båtar kan vara att rekomendera då det ju är mitt i farleden man seglar.

• karapp

Medlem
    29 juli, 2005 vid 15:14

gott…
    blir det vind kommer jag nog upp imon då

• ola_p

Medlem
    29 juli, 2005 vid 16:03

Du kan ju alltid ringa å kolla om jag det blåser, jag bor ju nästan nära…
    0708 697 115

Att jag skulle komma ihåg att ringa när jag börjar bli riktigt vindstressad är inget jag skulle satsat mina sista slantar på.. tongue.gif

• karapp

Medlem
    29 juli, 2005 vid 16:36

ser de lovande ut tuffar väl jag å nicke upp…

kanske slår en pling imon å kollar läget då

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications