Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfspots Gotland??
- 
		Surfspots Gotland??Publicerad av anonym-anvandare på 14 maj, 2002 vid 12:06Finns det några sådana? I så fall kanske nån skulle kunna dela med sig. Har nämligen planer på att åka dit i sommar och det vore ju fruktansvärt om det inte gick att surfa… pipe69 svarade 23 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
 vadå ra? Har aldrig vart där förr så jag vet inte var det är bäst någonstans, var det svårt att förstå frågan eller? vadå ra? Har aldrig vart där förr så jag vet inte var det är bäst någonstans, var det svårt att förstå frågan eller?
- 
Jag surfar inte(än)! Men jag är på Gotland minst en vecka om året så jag har hyfsad koll. Det ställena där det brukar vara mest surfare är vid sudersand och ekviken på fråö och på tofta. På tofta hänger alla som är(=tror) att dom är grymast. 
- 
Gå in på ”sök” och skriv Gotland som sökord så har du ett antal tips på spots, frågan har nämligen ställts ett par gånger tidigare. 
- 
Ihreviken, tofta, Nisseviken, Burgsvik, Holmhällar, Ljugarn, Katthammarsvik, Furillen, Kappelshamn, träsket(nybörjare) fårö + några andra spots men då får du fråga dig fram på ön. Tänk på att visa hänsyn, idag kan du nästan åka ända fram till stranden. Men missbrukar vi förtroendet med nedskräpning och annat skit kommer det upp grindar och andra vägspärrar. Kom gärna på besök i sommar! 
- 
NV Ekeviken Fårö Våg 
 SV-NV Tofta Västa Gotland Bump & Jump
 SO Sandviken Östra Gotland Våg
 NO Ljugarn Östra Gotland Våg+ ett gäng andra bra ställen. På Gotland finns det 10!!! st Apelviken. Du kan köra på alla vindriktningar. Vill du köra bump & jump kan du köra överallt. Vill du ha bra vågställen kan du kolla in någon av ovanstående eller fråga locals. Den vanligaste vindriktningen är väst så du har lättast att hitta andra surfare på Tofta även om de andra ställena är bättre. Åtminstone om du gillar bra vågförhållanden. 
- 
För att du inte ska få så stora problem med geografin så tänkte jag meddela dig att Tofta ligger söder om Visby. 
- 
Hej! När ska du dit? Vi kommer att fira midsommar där (förhoppningsvis i drygt 10 m/s) Leta efter en röd VW-buss(om den inte har pajat innan) 
 Vi va där för andra året i rad från juni till augusti o hade skitkul! Finns mycket bra ställen o de flesta är redan skrivna.
 Men som sagt: respekt råder då locals vill bada o simma o ha sej. Tofta funkar för övrigt i brist på annat eller lathet(vattnet brukar bli som en motorcross-bana men gillar man sån´t så….Ses i sommar? Ha d gott 
- 
Hej! Kolla på kartan som finns på http://www.surfblask.nu/SSA_Surfmaps.htm På http://www.kallsupen.com finns en rapport om vågsurfing på Gotland. Även om den är för vågsurfare så hjälpte den mig att upptäcka Gotlandsurf med Volkabus, vindsurfbrädan och kite ifjol. Förresten, för alla som har lust att lära sig kitesurfing finns jag på Gotland/Fårö mellan 1 juni och 11 augusti. Kolla närmare info på [url=”http://www.kitesurfskolan.com.”]www.kitesurfskolan.com.[/url] Hör gärna av er tidigt, under våren här i Stockholm var och är det stort intresse och jag hinner inte med alla som vill lära sig :-(… Håll tummarna för vind i sommar – Ingo 
Logga in för att svara.