Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfspots i Göteborg för östlig vind
-
Surfspots i Göteborg för östlig vind
Publicerad av lillgust på 18 april, 2004 vid 09:50Tjena!
Undrar bara om det finns några bra spots runt göreborg för östlig vind?
Ska man dra ut till nån ö eller?
Ha det braanonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Du menar Ostlig vind…..
Om vi pratar bästa vindläge blir jag tvungen att säga Fotöbron mellan Hönö & Fotö, dock får man ta färjan samt att stället kräver en del av seglaren då det är ett ganska svår seglat ställe.
Långesand på Öckerö (även kallad ”intaget” av icke locals) är ett mycket trevligare, dock sämre vindläge om man säger så….
En annan nödlösning är Gottskär 2 mil söder om stan….
//Glenn
-
Rak Ost är svårt. Jag har dock fått ett tips en gång på Norra Björkö. Var och kollade där en gång utan att segla. Såg sjysst ut. Annars funkar Sillvik jävligt bra på NO och som Glenn sa Fotöbron vid SO.
-
Okej här kommer ett av mina spots

Jag letade spots förra året och hittade ett vid sjön Lygnen (kungsbacka söder om Gbg), sjön är större än man tror, blev paff när jag såg att det var en mil fri vind och att det är segelsträcka på pa 1,5 km…..
Stället jag hittade är svårt att ta sig men nån av er kanske har större tur……Obs ganska begränsad vindrikning då sjön är smal och omges av höga berg, men en solig dag med frisk vind & mellan 80-90 grader verkar stället fin fint.

ska tilläggas att det är mkt sällan det blåser denna riktning men om det gör det så vet jag var det bär av….//Glenn
-
Okej.
Vi ska testa dessa ställen. Tack för hjälpen.
Ha det bra
/ Johan
Logga in för att svara.