Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfspots på Tjörn.
-
Surfspots på Tjörn.
Publicerad av tangrakan på 19 juni, 2006 vid 12:54Tjejen vill fira midsommar på Tjörn. Då börjar man genast att undra om det finns några bra ställen att komma i vattnet och bli av med den värsta surfabstinensen.:smile:
hstrom svarade 18 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Tja!
Jag kommer fira midsommar på tjörn.. Närmare bestämt vid hällene. Strax innanför Kyrkesund… Det är väl inte optimalt att komma i vattnet.. lite bryggor o sånt i vägen, men det funkar!
Jag kommer nog köra på morgonen.
/Jonas
-
Tångräkan wrote:Tjejen vill fira midsommar på Tjörn. Då börjar man genast att undra om det finns några bra ställen att komma i vattnet och bli av med den värsta surfabstinensen.:smile:
Klart det finns! Men det är ofta ett äventyr då det är lite klippigt runt! Men det finns små hamnar och stränder lite här och var!
Ta ett sjökort och ge dig ut på äventyr!
/Staffan
-
Oregistrerad
Gäst19 juni, 2006 vid 15:00Hej,
Du skall allt fa bra segling dar. Mellan Tjorn och Mollosund pa Orust ar det helt oppet med mycket sjo och ofta bland den starkaste vinden langs vastkusten. Surfade Mollosund mycket forr och kryssade mig ibland utanfor Mollon. Dar ar det faktiskt brytande vagor. Du kan ta dig dit fran Tjorn/Kyrkesund ocksa. Dock lite laskigt att kora dar da mastbrott och dyligt gor att du riskerar att skoljas upp pa vassa klippor…Edshultshall pa Orust ar annars ett bra slalom/speedstalle…
-Lycka till,
Daniel
-
Jag tipsar också om Edshultshall på Orust. Söder om samhället, vid lilla småbåtshamnen är det riggytor på gräs och en liten sandstrand att launcha ifrån. Innanför är det plattvatten/chopp. En gång kryssade vi ut genom kråkesunds gap ut på öppet hav. Det var riktigt fet dyning där ute, dock hittade vi inget direkt ridbart tyvärr.
-
Det brukar alltid vara ett gäng vid tollenäs och getskär, som ligger strax söder om Stenungsund… Iofs inte på tjörn, men hyffsat nära.
-
Problemet med tollenäs på midsommar är att det alltid är en jävla kö ut till tjörn… så då kanske man missar sillen o nubben… men vad gör det när man kan surfa? hehe
Logga in för att svara.