Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport surftour europa oktober

• surftour europa oktober

Publicerad av ollebollen på 9 september, 2008 vid 18:56

Hej. överväger att packa bilen med surfprylar och ta mig ned på kontinenten under 5 veckor (i oktober, mellan två jobb) för att testa mina färdigheter på nya vatten :cool2:

Är tacksam för tips på bra resmål. har kikat lite i stoked-guiden, som ju är kanonbra, samt på steffo, här finns ju mycket också, o så långt har jag spanat in

Gardasjön, Leucate i sydfrankrike och Tarifa!

jag skulle önska lite plattvatten för att kunna nöta teknik o så lite enklare vågsegling o trevliga campingplatser eller hostel för övernattning.

tacksam för tips!

/Olle

ollebollen svarade 17 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • superg

Medlem
    17 september, 2008 vid 11:53

Hello

Jag var 5 månader i Leucate under pappaledighet och kan varmt rekomendar stället. Kan campa gratis på flera ställen så det är perfa med surfbuss. Vi stod på det som är närmast stan, 10 min att gå. Hösten har ganska mycke varma vindar från medlehavet blandat med den kalla nordvinden. Vi fick vindsurfat ungefär 50% av tiden. Ibland blåser det satan med överiggat i 3,2. Inne i dammen är det plattvatten och ganska grunt så man bottnar på många ställen.

• svenne

Medlem
    17 september, 2008 vid 12:47

Hyères (ca 1 h väster om Nice) är också trevligt. Plattvatten på ena eller endera sidan om halvön. Det verkar som att franska medelhavskusten är tom på folk när det inte är semestermånader, så det är nog inga problem att hitta platser att bo på.
    Tips: Kolla med Johan som har vindsurfing.se, han har varit en hel del i södra Frankrike och surfat.

• ollebollen

Medlem
    18 september, 2008 vid 06:59

Tack för tipsen!

upplägget med rullande hem genom europa är ju så gött! har dock insett att det är en jävla bit o köra ner dit, svårt att hitta nån o åka med också så här års. Så det blir rätt dyrt. raka vägen till tarifa är det ju 700 mil ToR, o vill man ta lite omvägar över Garda och Heyres blir det ju ännu mer.

Funderar på att istället ta den lata varianten, flyget ner till Tarifa (jobbet betalar det isf så det är ju bra 🙂 och stanna i 1-3v, och bo billigt. Kuxet då är att jag inte har någon bil i Tarifa, så då får jag nog lägga kulorna på att hyra grejer istället. för har man egen utrustning så måste man ha bil, blir det inte så?

alternativa upplägg och tips på billigt boende (hostel eller nåt sånt) o bra uthyrning tar jag tacksamt emot.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications