Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfuthyrning på Fuerteventura?

• Surfuthyrning på Fuerteventura?

Publicerad av anonym-anvandare på 8 januari, 2001 vid 23:14

Jag skall åka till Fuerteventura på torsdag, och undrar var på ön man det är bra vågor, och var det finns bra grejer att hyra? Hade tänkt att söka mig ner mot Playa de Sotavento.
    /Gustaf

anonym-anvandare svarade 24 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • udoo

Medlem
    9 januari, 2001 vid 00:28

Japp det finns det! Rene de Egli´s två center finns på Sotavento! Mycket bra uthyrning, enda minuset är alla tyskar som slåss om brädorna…Center 1 ligger vid hotel los Gorriones utmed Sotavento beach!

• johan

Medlem
    9 januari, 2001 vid 07:37

Tjena.
    Det finns som sagt 2 F2 center som Rene Egli har i Sotavento, sedan finns det ”vad jag har hört” en uthyrning lite norr om
    Sotavento som jag tror kallas Costa Calma. Bäst vågor finner du på den norra delen av ön där det finns en hel del ställen.
    Ett ganska omtalat vad det gäller vågor är Cotillo, fast ställen som glassbeach och flagbeach kan också bli riktigt bra.
    Jag tror att det blir bättre vågor vid det södra centret i Sotavento.

Lycka till

Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    9 januari, 2001 vid 08:10

El Cotillo, vågor i världsklass, lite surt shorebreak bara.

Så fort man är utanför är det bara att skrika av skratt.

Flag beach funkar också bra.

Vinden kom inte så bra på södra när jag var där.

MVH///J.S.

• dala

Medlem
    9 januari, 2001 vid 08:46

I Cotillo fanns tidigare ett Mistral/North center, Typ 98 vet ej om det finns kvar idag. Kolla med sök funktionen här på konfen så hittar du massor av bra info om Fuerte då det har diskuteats en hel del om denna ö tidigare här på konfen.

Trevlig resa.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 januari, 2001 vid 09:53
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 januari, 2001 vid 11:30

Tack för all info!
    /Gustaf

• anonym-anvandare

Medlem
    9 januari, 2001 vid 13:02
  • udoo

Medlem
    9 januari, 2001 vid 13:10

Det finns en North/ART uthyrning i Costa Calma…jag testade inte denna eftersom den verkade helt värdelös i jämförelse med Rene Egli´s center! Dessutom mycket mindre vind där uppe!

• kris

Medlem
    9 januari, 2001 vid 19:13

Tror ej det finns kvar.. I centrala Corralejo finns en gubbe som hyr ut Mistral/AHD, möjl. North oxå (minns ej), men då seglar man inne i en liten vik nära hamnen – Flag Beach är då betydligt roligare. Se upp för berghällarna vid strandlinjen!
    Då jag var där (mars-99) var det betydligt vågigare vid Flag än i Sotavento, fast även sämre vind..

• anonym-anvandare

Medlem
    9 januari, 2001 vid 20:14

Jag var på Flagbeach nu i höstas, och det var väldigt bra. Lite dåligt med vind, men man kunde segla alla dagar. Jag körde 6.0 för det mesta men på eftermiddagarna kunde det friska i och blåsa 5.0, Vågorna var helt ok stora, fast de kunde ha varit större. Och även jag måste varna dig för stenar på botten. Jag lyckades i alla fall smälla en fena.
    Om man kollar ut från stranden så finns det ett rev till höger (syd) och stenar på vänster (nord), när det är sideshore, som det ofta är (nordlig), är det inga problem men när det är onshore så är det helt klart bäst att hålla sig en bit ut

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications