Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Svara nu!
- 
		Svara nu!Publicerad av graf på 7 juni, 2004 vid 14:18Någon som vet om det går att kita i björlanda (Göteborg)i sydvästlig/västlig riktning? tänkte sticka dit typ nu 17:00. mvh Jimmy. honk svarade 21 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
Har bara riktigt dåliga minnen av Björlanda i västlig riktning även om vissa säger att dom har kitat på västan nån gång. Jag åker bara dit nu vid NordVäst. Sydvästligt kan jag tänka blir livsfarligt byigt. Då kommer ju vinden direkt från kullarna till vänster. Vill du vara säker på att kunna köra vid sydvästlig-västlig vind samtidigt rekomenderar jag nog Rågelund istället. 
 Det är min åsikt iaf:)
- 
Japp.. vi fick några fis-meter i Rågelund igår kväll.. Alltid några sekundmeter för lite för att roligt 
- 
Hur mycket blåste det i askim?… 85-90kg, 16kvm och liten bräda kunde inte ta höjd i rågelund igår kväll. 
- 
- 
Jag väger 75kg och var riktigt bra riggad på 16kvm i börja, tror inta att det skulle ha varit någon som helst problem för dig Honk. 
- 
Kan vi inte alla lägga en spänn eller två till att köpa en Zeppelinare att knyta fast i selen på Honk, så han får känna hur det är att plana nån gång? 
Logga in för att svara.