Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svårt att ta höjd

• Svårt att ta höjd

Publicerad av anonym-anvandare på 30 juni, 2004 vid 19:59

Hej,

Jag har ett problem som jag hoppas jag skulle kunna få lite hjälp med. Jag har ganska stora problem med att ta höjd när jag surfar. Alltså segla så högt mot vinden som möjligt. Är det någon som kan ge mig ett par bra tips om hur jag ska gå tillväga eller hur mastfot och fena ska vara placerade för att lättare ta höjd??

Tacksam för svar

militaren svarade 21 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2004 vid 20:06

Hejsan

Kom på detta alldeldes nyligen själv så rätta mig om jag säger nåt fel.

Det bygger på hastighet först, du måste plana ganska bra för att kunna segla så högt du kan i vind.
    Vidare bygger det på att hänga långt ut i selen så att din kroppsvikt hålls borta från brädan så mycket det går.
    Efter det ska du skota in ganska mycket med seglet. Det är typ det jag kan ge som tips.

Som sagt, har jag sagt något felaktigt så rätta mig gärna nån.

• militaren

Medlem
    1 juli, 2004 vid 07:27

hej..gå in på denna svenska sida och läs http://www.sevenius.com/windsurf/ de finns en väldigt bra skola/tips sektion där som du hittar på övre delen av sidan.

MVH micke

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications