Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › svenskar på världscupen
-
svenskar på världscupen
Publicerad av anonym-anvandare på 29 juni, 2003 vid 17:14när får vi se det? det finns ju en del som skulle kunna…
anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
KGB e lite för hitech för världscupen, tvålinors, wakeboards o handlepasses e ju ”ute”, det ska va feta fyrlinors med en massa lattjande med brädan under, över o bakom huvudet, mindre stylish om du frågar mej! More power to Lou o co.

-
tvärtom, det är just full power moves som får högst poäng i världscuppen just nu. Vari, Andre mm vinner med bla dubbla handle-passes. se sista tävlingen pkra.com
-
en liten gissning är att nästa år kommer de fattta att man kan kobinera det och så blir handlepasses med bord-offs och kiteloopar i ett.
märk dock at de använder LEASH på touren nu…inga missade handlepasses med kitelinor som skär sönder publiken längre…
-
Det kör de redan, kombinationerna alltså. Kolla bara Jose Luis från Cabarete. Kan också tillägga att leashen de kör med är inte att rekomendera om du inte är i deras klass. Tappar du draken har du fortfarande fullt drag och den är fäst i ryggen….
-
varför är den fäst i ryggen!? borde ju gå med en vanlig mittline-leash utan problem, ska ut och testa så fort det blåser.
-
annars kan man ju göra som han 14-åringen, inte mer fusk än grabhandtag…
-
kgb e ett wakeboard trick som e lite som en backroll med 360 handlepass mitt i.
/Fredrik -
Vilken varldskupp!
Till sist bestamde jag mig for att inte delta och tur var det for jag kande mig redan stressad tva veckor innan tavl;ingen gick av staplen. Ni skulle ha sett Varis dubble handle pass och Andre Philips och Varis grymma 311! For er som var har och traffade Susie (Jose Luis flickvan) sa kom hon 2a och det var bara for att hon hade feber och var skit sjuk pa final dagen. Jag ser fram emot att se liknande saker nar jag kommer hem. Anledningen som ligger bakom varfor leashen sitter i ryggen ar for att den ar enkel att koppla pa och av dar, de gor bara en ogla (enligt Sudra och Philip) Forresten Julien Sudra ville inte vara med till slut for att han ville koncentrera sig pa att supa och glida… cool kille.
Puss och kram pa er alla, ses den 23 juli!
Kicki
-
Sudrat har inte en suck i år så jag förstår om han skyllde på alkoholkärleken. Leashen har vi redan börjat testa här hemma och den verkar funka rätt bra, man slipper ju doppa kiten. Men som jag sa innan, försök inte med denna varianten innan ni försöker er på handle pass, finns bättre leashvarianter att prova innan man är på den nivån.
-
Skamt asido…. det var ett intern skamt om leashen innan.
I alla fall, leashen ar i ryggen for att dett ar kortast avstand runt nar man snurrar… catch my drift? Nar man snurrat at ena hallet sa ar det bara att kasta over snodden till andra sidan.
Skit samma, gor ni nagra handle passes an?
Puss,
Kicki
Logga in för att svara.