Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sveriges bästa surfspot?

• Sveriges bästa surfspot?

Publicerad av perrapops på 10 december, 2007 vid 11:32

Synd bara att det är naturskyddsområde, med fordonsförbud med mera, hade gärna velat vindsurfa där , är grymt schysst!
    Vet inte om det är olagligt att surfa dock, någon som vet?

Gotska sandön, någon som vet hur länge man får uppehålla sig där, Är själv gottlänning som emigrerat till fastlandet, men har lite dålig koll på vad som gäller.-

jesper_b svarade 17 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dr-masse

Medlem
    10 december, 2007 vid 11:46

Är kanske faktiskt inte så bra som man kan tro. Har surfande kompisar som varit där, och rapporten var att de långgrunda sandstränderna inte skapar särskilt bra vågor, utan att det är ganska rörigt och ”orent” (inte smutsigt, men tror ni förstår).

Går turbåt dit, man får bara övernatta i ett par stugor eller i egen båt utanför.

Men nog går det att surfa där om man tar sig dit!

• fastlandsguten

Medlem
    10 december, 2007 vid 12:04

Jag har konkat över grejerna med turbåten och burit utrustning runt halva ön.
    Fick köra 5.0 och min gamla Acid 88, det var skoj men inget jag kommer att göra om.

hälsar, Peter

• jesper_b

Medlem
    10 december, 2007 vid 12:50

Jag har några kompisar som både surfar och vindsurfar som var över ett par dagar. Fantastik ö men inte så bra surf/vindsurf. Gotland har bättre tack vare alla pallkanter och stenpoints som saknas på Gotska sandön.

Men det är klart att alla riktningar och styrkor är ordentligt utprovade. Vem vet?

/Jesper B

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sveriges bästa surfspot?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.