Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Svetsa schakel…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2003 vid 21:01

svetsa rostfritt, snacka med Toffe Landgren han har 5 års yrkeserfarenhet inom rostfri svets!

han är dessutom en hejare på kite!

• kitelife

Medlem
    10 juni, 2003 vid 08:35

Tjena, har provat/gjort detta men det funka tyvärr inte så bra… beror lite på vad för typ av leach du tänker använda men mitt problem var följande;

Jag fick öglan på QR svetsad direkt ovanpå kroken (kan fixa bild om du inte e med) resultatet av detta blev att det blev en hävstångs effekt pga att QR stack för lång ut framför själva kroken varpå hela kroken vred sig och blev obekväm… Om du sen fäster leashen efter snurrande modell (fan jag måste plocka ihop en skiss på detta) så måste du kunna släppa hela skiten oxå och det går ju inte om den är svettsad…

En lösning är att fästa QR som dom gör på kiteproshop bommen, den är inte heller riktigt bra men bättre iaf.

Jag har en ny lösning på g men den tar lite mer tid innan jag kan presentera den så det är bara att vänta, lösningen till en säker kitebom är nära nu grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2003 vid 19:40

…jag fäster min säkerhetslina direkt i den lilla ”nyckelringen” som man ska dra i för att releasa. Den snurrar ju med shackeln. Tror att detta håller.

mvh
    Johan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications