Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Svetsa schakel…
-
Svetsa schakel…
Publicerad av fredde på 9 juni, 2003 vid 19:47Någon som har något förslag om hur man ska svetsa fast ett wichard schakel på selkroken???
FF
anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
svetsa rostfritt, snacka med Toffe Landgren han har 5 års yrkeserfarenhet inom rostfri svets!
han är dessutom en hejare på kite!
-
Tjena, har provat/gjort detta men det funka tyvärr inte så bra… beror lite på vad för typ av leach du tänker använda men mitt problem var följande;
Jag fick öglan på QR svetsad direkt ovanpå kroken (kan fixa bild om du inte e med) resultatet av detta blev att det blev en hävstångs effekt pga att QR stack för lång ut framför själva kroken varpå hela kroken vred sig och blev obekväm… Om du sen fäster leashen efter snurrande modell (fan jag måste plocka ihop en skiss på detta) så måste du kunna släppa hela skiten oxå och det går ju inte om den är svettsad…
En lösning är att fästa QR som dom gör på kiteproshop bommen, den är inte heller riktigt bra men bättre iaf.
Jag har en ny lösning på g men den tar lite mer tid innan jag kan presentera den så det är bara att vänta, lösningen till en säker kitebom är nära nu
-
…jag fäster min säkerhetslina direkt i den lilla ”nyckelringen” som man ska dra i för att releasa. Den snurrar ju med shackeln. Tror att detta håller.
mvh
Johan
Logga in för att svara.