Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SVF’s rekomendationer gällande segelsiffror

• andersbq

Medlem
    17 april, 2009 vid 06:38

Jag tror ni översatt lite fel, ”45 mm i tjocklek” och ”45mm space between the characters” är inte samma sak. Jag hittar inget som regler hur tjocka sifforna ska vara i några internationella regler, bara avståndet mellan dem och till kanten av seglet eller bakgrundsplattan.

• surferboy

Medlem
    17 april, 2009 vid 06:56

Översättningen är definitivt fel men innan vi ändrar skall jag höra med de övriga i styrelsen om det var meningen att översätta direkt eller om vår formulering hade ett annat syfte.

• hanko

Medlem
    17 april, 2009 vid 07:34

Skönt att ”reglerna” börjat klarna iaf Gustav. Snyggt jobbat styrelsen!

• swe-31

Medlem
    17 april, 2009 vid 08:56

Som sagt, det ska justeras.

Detta är vad som står på ISAFs sida.

• surferboy

Medlem
    17 april, 2009 vid 09:22

Nu är filen uppdaterad och kan laddas ner via denna länk:
    http://www.klubben.se/public_club/images/_users/document/%5B1948%5D16692.pdf

• jester

Medlem
    24 april, 2009 vid 06:42

Tihi.. Inte faen är det 45 mm mellan siffrorna i första bilden på PDFen… 🙂

Jag kommer inte byta ut mina siffror i år, kommer jag bli diskad från SVF-delen av tävlingen på norra Öland då?

• tobhed

Medlem
    24 april, 2009 vid 07:56

För att segla speedtävling med Gps så behövs det väl egentligen inga siffror alls?

• surferboy

Medlem
    24 april, 2009 vid 11:20

Det är upp till tävlingsledningen att avgöra på plats. Om de tycker att läsbarheten av dina siffror är för dålig kan de välja att varna dig.

• andersbq

Medlem
    24 april, 2009 vid 14:12
    Jester;542470 wrote:
    Tihi.. Inte faen är det 45 mm mellan siffrorna i första bilden på PDFen… 🙂

Jag kommer inte byta ut mina siffror i år, kommer jag bli diskad från SVF-delen av tävlingen på norra Öland då?

Som du ser i ISAF så är det 45 mellan bokstaven och första siffran. Inte mellan varje siffra.
    Det är helt fysiskt omöjligt att ha 4 tecken inkl bindestreck, 23 cm höga i Helvetica-typsnitt OCH ha 4,5 cm mellanrum mellan alla tecken på t ex ett 5.2 segel. (om du inte har I-111), Alltså Jesper, detta måste bara ses rekommendationer. Syftet med ”reglerna” är väl ledsaga alla som undrar och just efterfrågar lite rekommendationer. Det är bara tacka Gustav, Dala & co för att de bemödat sig att bjuda oss på dessa. Faktum med är att jag tror att det kommer ge visst genomslag inom några år.

• jester

Medlem
    24 april, 2009 vid 14:35

Jag bara jävlas lite. Mao så är det lite tokigt översatt i PDFen… 🙂

Dessutom ville jag ha klarhet i om det är krav eller rekommendation. Är säkert fler än jag som redan fixat siffror.

• lbj

Medlem
    24 april, 2009 vid 15:19

Som grönsakshandlaren sa då han beställde en ny reklamskylt.
    ” Det skall vara ett mellenrum mellen FRUKT och och och och och och GRÖNSAKER”
    Han menade FRUKT & GRÖNSAKER

• surferboy

Medlem
    26 april, 2009 vid 19:32

Som rubriken lyder så är det rekomendationer från SVF. Dessa är riktade till både seglare och arrangörer och det är upp till arrangören hur hårda bedömningar de vill göra i respektive tävling. Så det kan vara läge att börja smöra lite nu Jesper… 😉

Jester;542588 wrote:
    Jag bara jävlas lite. Mao så är det lite tokigt översatt i PDFen… 🙂

Dessutom ville jag ha klarhet i om det är krav eller rekommendation. Är säkert fler än jag som redan fixat siffror.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SVF’s rekomendationer gällande segelsiffror

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.