Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SVF’s rekomendationer gällande segelsiffror
-
SVF’s rekomendationer gällande segelsiffror
Publicerad av surferboy på 16 april, 2009 vid 20:00Nu har vi lagt upp guidelines från SVF på förbundets hemsida:
http://www.klubben.se/public_club/images/_users/document/%5B1948%5D16692.pdf
Mvh,
Gustav Enocksson
klassansvarig Speed
SVFsurferboy svarade 16 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag tror ni översatt lite fel, ”45 mm i tjocklek” och ”45mm space between the characters” är inte samma sak. Jag hittar inget som regler hur tjocka sifforna ska vara i några internationella regler, bara avståndet mellan dem och till kanten av seglet eller bakgrundsplattan.
-
Översättningen är definitivt fel men innan vi ändrar skall jag höra med de övriga i styrelsen om det var meningen att översätta direkt eller om vår formulering hade ett annat syfte.
-
Skönt att ”reglerna” börjat klarna iaf Gustav. Snyggt jobbat styrelsen!
-
Som sagt, det ska justeras.
Detta är vad som står på ISAFs sida.
-
Nu är filen uppdaterad och kan laddas ner via denna länk:
http://www.klubben.se/public_club/images/_users/document/%5B1948%5D16692.pdf -
Tihi.. Inte faen är det 45 mm mellan siffrorna i första bilden på PDFen… 🙂
Jag kommer inte byta ut mina siffror i år, kommer jag bli diskad från SVF-delen av tävlingen på norra Öland då?
-
För att segla speedtävling med Gps så behövs det väl egentligen inga siffror alls?
-
Det är upp till tävlingsledningen att avgöra på plats. Om de tycker att läsbarheten av dina siffror är för dålig kan de välja att varna dig.
-
Jester;542470 wrote:Tihi.. Inte faen är det 45 mm mellan siffrorna i första bilden på PDFen… 🙂
Jag kommer inte byta ut mina siffror i år, kommer jag bli diskad från SVF-delen av tävlingen på norra Öland då?
Som du ser i ISAF så är det 45 mellan bokstaven och första siffran. Inte mellan varje siffra.
Det är helt fysiskt omöjligt att ha 4 tecken inkl bindestreck, 23 cm höga i Helvetica-typsnitt OCH ha 4,5 cm mellanrum mellan alla tecken på t ex ett 5.2 segel. (om du inte har I-111), Alltså Jesper, detta måste bara ses rekommendationer. Syftet med ”reglerna” är väl ledsaga alla som undrar och just efterfrågar lite rekommendationer. Det är bara tacka Gustav, Dala & co för att de bemödat sig att bjuda oss på dessa. Faktum med är att jag tror att det kommer ge visst genomslag inom några år. -
Jag bara jävlas lite. Mao så är det lite tokigt översatt i PDFen… 🙂
Dessutom ville jag ha klarhet i om det är krav eller rekommendation. Är säkert fler än jag som redan fixat siffror.
-
Som grönsakshandlaren sa då han beställde en ny reklamskylt.
” Det skall vara ett mellenrum mellen FRUKT och och och och och och GRÖNSAKER”
Han menade FRUKT & GRÖNSAKER -
Som rubriken lyder så är det rekomendationer från SVF. Dessa är riktade till både seglare och arrangörer och det är upp till arrangören hur hårda bedömningar de vill göra i respektive tävling. Så det kan vara läge att börja smöra lite nu Jesper… 😉
Jester;542588 wrote:Jag bara jävlas lite. Mao så är det lite tokigt översatt i PDFen… 🙂Dessutom ville jag ha klarhet i om det är krav eller rekommendation. Är säkert fler än jag som redan fixat siffror.
Logga in för att svara.