-
Svutta en Skåning
Jaha. Nordost och jag är ny i Sverige. Vad gör man då – jo, man kollar upp alla bra tips man kan få på Steffo…
Det finns cirka sjutusen tips om var man kan åka i Skåne när det blåser NO. Om det blåser tillräckligt O så kan man åka i Lundåkra, men annars ska man till Vomb, Gislöv eller Öland.
Sagt och gjort, jag sätter mig i bilen.
Åka, åka.
Lundåkra: offshore, inga surfare.
Åka, åka.
Vomb: choppigt, byigt, jävligt. Inga surfare.
Åka, åka.
Köra runt Vomb och leta spots tar ungefär en timme, och leder inte riktigt till något.
Åka, åka.
Gislöv: ligger för helvete inte ens vid kusten! Men om man åker ut till vattnet hittar man för jävla konstiga vågor som bryter åt alla håll. Inga surfare. Jo, för resten, där var några åttiotalssurfare som flöt runt med sina jättebrädor med mast.
Vid det här laget har jag nästan slut på soppa, och åker i desperation söderut… Stoppar så fort jag tror att det är en spot, lite här och där.
Åka, åka.
Borrby strand: Fullt av Skåningar. När man förklarar att man har åkt runt hela södra Sverige i jakt på surf så står där några snapphanar och garvar. ”Nej, åkte du dit? Det är ju et skämt ju”…VAD FAN.
Jag vill uppmana alla riktiga svenskar att antingen svutta eller göra kalsongryck på alla Skåningar som ni ser. De förtjänar det.
Det var inte så farligt trots allt… När man har fått lite go surf är ju allt acceptabelt. Trevligt spot, och massor av fed vind! Tack för i dag allihopa, vi ses nästa gång… i Vomb… 😉
Christian
Logga in för att svara.