Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWESPEED 08 CUP Fituna imorgon

• culing

Medlem
    7 maj, 2007 vid 08:37

Vilken grym Fitunadag, bra vind, sol och mycket folk, närmare 50 man.
    Det blev väl inte några riktiga farter men det var kul ( jag var ju snabbast).
    Hoppas fler är sugna på att va med i 08-cup, ni som har GPS borde ju vara med.

Vi blev bara 4 st med GPS;
    1. P. Cullin 29,54 knop / 31,3 2sec.
    2. M. Sellington 28,20 knop / 29,9 2 sec.
    3. M. Öhlund 28,10 / 30,9 2 sec.
    4. H. Mård 25,92 / 27,9 2 sec.

• imported_mickeo

Medlem
    7 maj, 2007 vid 08:58

Grattis
    Det ser ut som det blev lite mer vind på slutet eller?
    Men det var en kanon dag synd att det inte var fler med GPS.
    Vi syns på vattnet Micke Ö

• bjornen

Medlem
    7 maj, 2007 vid 08:59

@culing 381409 wrote:

Vilken grym Fitunadag, bra vind, sol och mycket folk, närmare 50 man.
    Det blev väl inte några riktiga farter men det var kul ( jag var ju snabbast).
    Hoppas fler är sugna på att va med i 08-cup, ni som har GPS borde ju vara med.

Vi blev bara 4 st med GPS;
    1. P. Cullin 29,54 knop / 31,3 2sec.
    2. M. Sellington 28,20 knop / 29,9 2 sec.
    3. M. Öhlund 28,10 / 30,9 2 sec.
    4. H. Mård 25,92 / 27,9 2 sec.

Kul. Jag tyckte att jag hade bra fart ibland, körde om några freestyleplankor och så kommer ni speedande och helt plötsligt står man still. Det är först nu jag fattar hur fort ni seglar :shocked: Skulle vara kul att veta vad ni seglade med. Storlekar på segel, bräda och fena ? Får min GPS idag eller i morgon så nästa gång skall jag vara med trots att jag förmodligen bara seglar drygt 20 knop

//Björn

• imported_mickeo

Medlem
    7 maj, 2007 vid 09:14

Hej Björn.
    Jag körde Mauisails TR3 7,6 var under riggad mest hela tiden en 8,4a hadde nog varit perfekt.
    Bräda Isonic 111 med 33cm Curtisfena Brädan perfekt kanske någon cm längre fena 34-35cm det var gränsfall med lyft i 33an.
    Mvh
    MickeÖ

• jester

Medlem
    7 maj, 2007 vid 09:22

Spana in följande länk, och klicka på informations-symbolen, så får du reda på vad folk körde för utrustning:
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=4044

• getwet

Medlem
    7 maj, 2007 vid 10:08

@Bjornen 381416 wrote:

Kul. Jag tyckte att jag hade bra fart ibland, körde om några freestyleplankor och så kommer ni speedande och helt plötsligt står man still. Det är först nu jag fattar hur fort ni seglar :shocked: Skulle vara kul att veta vad ni seglade med. Storlekar på segel, bräda och fena ? Får min GPS idag eller i morgon så nästa gång skall jag vara med trots att jag förmodligen bara seglar drygt 20 knop

//Björn

Kul att du skaffar GPS och tänker att vara med, se det mer som en tävling mot dig själv i början och lär dig att åka fort på det som du redan har. Och kom gärna fram o snacka med oss som speedar, garanterar att vi kommer att överösa dig med tips och goda råd samt en och annan överdrift:wink:

Förutom det så var mitt material igår Naish speedpro 105 och Naish stealth 7.6 samt en SR6 38cm (Gsport, curtis), vilket visade sig vara för stort(fenan syftar jag på) Men man lär sig…….någongång kanske:grin:

Till Micke Ö: Nix, det blev inte mer vind igår (vi lämnade Fituna vid 18 tiden) så länge jag var kvar, efter att du stuckit så blev bara vinden lynnigare och choppen tajtare.

• jester

Medlem
    7 maj, 2007 vid 11:12

Förutom det så var mitt material igår Naish speedpro 105 och Naish stealth 7.6 samt en SR6 38cm (Gsport, curtis), vilket visade sig vara för stort. Men man lär sig…….någongång kanske

Haha. JAg körde (på västkusten) mitt Warp 9.0 med en Lightning Evo på 37 cm. Dessutom min Warp Slalom 67. Fick spinout ganska lätt om man säger så… 😀

Fick trots kort fena stenkänning. Daniel tyckte tydligen att det var ganska komiskt då han asgarvade åt mig när jag stod o slipade fena mitt ute i vattnet vid TT… (har alltid med mig sandpapper ut numera… ;))

• lbj

Medlem
    7 maj, 2007 vid 20:55

Resultat finns nu på TeamSweSpeed.se

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications