Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed West Cup – Midsommardan

• jester

Medlem
    22 juni, 2008 vid 13:41

Gött att det löste sig!

• jester

Medlem
    22 juni, 2008 vid 14:50
    MacTS;476625 wrote:
    Sitter och velar om jag ska bränna ner till imorgon. Verkar som om windguru har dragit ner proggen lite? Ser dock fortf bra ut må-kväll och tidigt tis morgon.
    Ska man åka ner eller inte?????

Det ser riktigt bra ut: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm

• jester

Medlem
    22 juni, 2008 vid 14:51

Vi kör ett nytt rejs i TT i morron.

• Knatte

Gäst
    22 juni, 2008 vid 16:42

@surfan 476595 wrote:

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=7074

Många snabba tider/farter ser jag:laugh:
    Jäkligt kul att min gamla raket RRD 271 trivs med sina nya ägare… Den visar ju sin fulla potensional med riktiga segel och nya ägare:tongue: Bra jobbat Petter!

• p-malmkvist

Medlem
    22 juni, 2008 vid 17:29
    Knatte;476726 wrote:
    Många snabba tider/farter ser jag:laugh:
    Jäkligt kul att min gamla raket RRD 271 trivs med sina nya ägare… Den visar ju sin fulla potensional med riktiga segel och nya ägare:tongue: Bra jobbat Petter!

Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte varför du släppte iväg den brädan.. Den är ju grym.. Sådär skönt nervös och släpper riktigt bra från vattnet.. Tror absolut att dess fulla potential inte utforskats ännu…:grin:

Måste bara ordna med viktväst när löningen trillar in..:wink:

TT är förövrigt en enda stor lekpark med massor av speedställen.. Åker ned så fort jag har möjlighet igen..

• imported_macts

Medlem
    22 juni, 2008 vid 17:53

@P Malmkvist 476737 wrote:

Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte varför du släppte iväg den brädan.. Den är ju grym.. Sådär skönt nervös och släpper riktigt bra från vattnet.. Tror absolut att dess fulla potential inte utforskats ännu…:grin:

TT är förövrigt en enda stor lekpark med massor av speedställen.. Åker ned så fort jag har möjlighet igen..

Schysst session Petter! Sov några timmar och åk ner igen. Jag drar om ca 8 timmar….

• p-malmkvist

Medlem
    22 juni, 2008 vid 18:03
    MacTS;476748 wrote:
    Schysst session Petter! Sov några timmar och åk ner igen. Jag drar om ca 8 timmar….

Tackar!!

Uhh det känns inte bra med en så bra prognos och samtidigt vara tvungen att jobba..:frown:

Men lycka till och se till och var aggresiv på slören..:grin: Ditt gamla segel och mast är förövrigt en kanon kombo tycker jag.

• jester

Medlem
    22 juni, 2008 vid 18:17

Kul, Mac! Vi syns i morron!

• Knatte

Gäst
    22 juni, 2008 vid 18:22

@P Malmkvist 476737 wrote:

Bra fråga?? Varför sålde jag den igentligen?? Kan det bero på att jag hade 5 eller 6 brädor i förrådet och ändå var skadad och inte kunde surfa. Men jag kanske skulle behållit pärlan, bara för gammal vänskaps skull?? Kör du på sama Fins fenor som var med?? Det var ju Bringdals egna PWA-fenor och vad kallade han dem ”Secret weapon” 🙂

Måste ju vara pinsam att en bräda från 97/98 är snabbare än många -08

• p-malmkvist

Medlem
    22 juni, 2008 vid 19:01
    Knatte;476758 wrote:
    Bra fråga?? Varför sålde jag den igentligen?? Kan det bero på att jag hade 5 eller 6 brädor i förrådet och ändå var skadad och inte kunde surfa. Men jag kanske skulle behållit pärlan, bara för gammal vänskaps skull?? Kör du på sama Fins fenor som var med?? Det var ju Bringdals egna PWA-fenor och vad kallade han dem ”Secret weapon” 🙂

Måste ju vara pinsam att en bräda från 97/98 är snabbare än många -08

Jepp!! Denna 28 cm fins fenan är min favorit.. Riktigt tunn i profilen och minst lika bra som mina select elite.. Har provat några fenmodeller och just denna gamla bringdalfena har väldigt bra släpp och perfekt med lyft, fungerar otroligt bra på kryss också.. Har fyllt i någon grop och våtslipat den med kärlek, så du behöver inte oroa dig.:grin:

Angående brädor så tror jag att brädorna under sent 90 tal var riktigt bra rrd, f2, och någon till.. Brädorna efter 2005 är säkert riktigt bra också men därimellan var det några märkliga designer när slalomen låg nere…

• speedjanne

Medlem
    22 juni, 2008 vid 19:07

@Jester 476705 wrote:

Vi kör ett nytt rejs i TT i morron.

Skall vi inte ta Knarren istället så det blir riktiga tider?

Nä imorgon går jag av jobbjouren och får försöka köra ända ner till TT.
    Jesper när tror du vindskiftet till väst kommer 1533?

• jester

Medlem
    22 juni, 2008 vid 20:39

Nej, ingen Knarr. Följande är saxat från inbjudan;

Tanken är att sprida intresse bland alla vindsurfare, inte bara för etablerade speedare.

Då ryker Knarren tokfort ur diskussionen… Och Daniel har ju nu satt 2 av dom 3 bästa average som någonsin körts i Sverige den senaste veckan… På TT…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications