Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SWT Freestyle Klagshamn, 15-16 september

• SWT Freestyle Klagshamn, 15-16 september

Publicerad av klang på 27 augusti, 2007 vid 06:49

Svenska Windsurfing Touren, SWT Freestyle 2007, Klagshamn

SurfClub Klagshamn och Lommabuktens Windsurfingsällskap LBWS bjuder in Svergies alla freestyleseglare till Klagshamn, den 15-16 september 2007 till SWT i freestyle!

Regler och seglingsföreskrifter:
    Se ”Seglingsföreskrifter” på tävlingshemsida http://www.surfclubklagshamn.se

Klasser:
    • Dam
    • Herr
    • Dam Junior
    • Herr Junior

(Junior är man året man fyller 18).

För att delta krävs:
    • Medlemskap Svenska Vindsurfing Förbundet för 2007.
    • Segelsiffor måste finnas väl synliga i seglet.

Sista anmälningsdag:
    Anmälan gör på plats under registreringen, ingen föranmälan.

Anmälningsavgift:
    Betalning sker vid registreringen, att delta kostar 200:-.

Registrering, skepparmöte, första start:
    Tävlingen pågår under dagarna 15-16 september 2007. Inregistrering och skepparmöte sker i Klagshamn.

15 september: Registrering kl 09.00 – 10.00, sekretariatet.
    Skepparmöte 10.30. Första start tidigast 11.00

16 september: Skepparmöte 10.00. Första start tidigast 10.30.

Prisutdelning sker snarast efter sista dagens finalseglingar.

Tävlingsområde:
    Klagshamn kommer att användas som tävlingsplats. Om tävlingsplats behöver ändras annonseras detta vid första skepparmöte och sedan på officiell anslagstavla.

Prisutdelning:
    Söndag 16:e september. Tid och plats kommer att annonseras på den officiella anslagstavlan senast efter det att sista seglingen har genomförts.

Mat
    Lunch kan beställas vid registreringen. Kostnad ca: 60:-/dag

SurfClub Klagshamns cafeteria står till tjänst med lättare mat och snask vid tävlingsområdet under seglingsdagarna.

Fest
    Det blir ”knytkalas” i SurfClub Klagshamns klubbhus på lördagen .

Boende
    Camping på SurfClub Klagshamns område är tillåtet

Boende i Malmö
    http://www.malmohostel.se/sv_index.html
    http://www.bosses.nu/,
    http://www.villahillerod.se/

Välkomna önskar SurfClub Klagshamn och LBWS!

klang svarade 18 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • s

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 11:42

Kul!

Jag tänkte just skriva att ”Jag kommer!” men kom precis på att min lillsyrra gifter sig då… Kanske får prioritera om 😉

Det verkar ju som att Wave Classic och SM i WAVE kommer få fina vindar under helgen så vi slipper utnyttja reservhelgerna – då lär det dyka upp en och annan surfsugen freestylare!

/Staffan

• klang

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 06:19

@S.. 409048 wrote:

Kul!

Jag tänkte just skriva att ”Jag kommer!” men kom precis på att min lillsyrra gifter sig då… Kanske får prioritera om 😉

Det verkar ju som att Wave Classic och SM i WAVE kommer få fina vindar under helgen så vi slipper utnyttja reservhelgerna – då lär det dyka upp en och annan surfsugen freestylare!

/Staffan

Brukar vara lite klurigt att flytta på bröllop, jag får ta upp det med tävlingsledningen, vi kanske kan flytta tävlingsdatumet 😉

Skämt och sidor Staffan, väldigt synd, din närvaro på tävlingarna är alltid uppskattad. En våg/freestyle icon för hela Sverige, vi kommer att sakna vår speaker…

Japp, nu håller vi alla tummarna för att det blir vind under Wave Classic, ska blir riktigt kul och komma upp till er nästa helg.

/Klang

• klang

Medlem
    10 september, 2007 vid 07:32

DMIs flerdygns prognos ser lovande ut, håll tummarna och starta kolhydratladdningen…

• klang

Medlem
    15 september, 2007 vid 05:03

Idag smäller det, här kommer lite teasers från SM i somras.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications