-
SWT Slalom 2010 – Förhandsinfo
Svenska Vindsurfing Förbundet SVF beslutade i veckan att Slalom skall ingå i Swedish Windsurfing Tour SWT
Vi har två arrangörer bekräftade, GWC och LBWS, men vi siktar på tre deltävlingar under 2010.
Formatet för SWT Slalom Cup arbetas fram just nu och vi hoppas kunna presentera generella seglingsföreskrifter innan utgång av oktober månad. Max segelstorlek och bredd på bräda kommer bland annat att diskuteras de kommande veckorna, men vindgränsen kommer att vara lägre än Long Distance event under 2008/2009. Något som vi tar med oss från LD är att ingen ska behöva frysa på stranden. Målsättningen är även att vi kör down-wind banor.
SWT Slalom ersätter Long Distance som cup, däremot kommer Long Distance fortsatt ingå i SVFs satsning med att göra sporten extra kul. Long Distance tävlingarna kommer alltså vara fristående event under 2010. Vi kommer även att se över föreskrifterna för Long Distance för att göra dessa mer åt ”folkrace” hållet.
Jag förväntar mig en livlig diskussion och många önskemål :), hjälp oss mer än gärna med era tips och erfarenheter. Skicka gärna direkt till mig robert.klang[at]lbws.com. (Byt ut [at] med @)
Logga in för att svara.