Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydligt Hönö?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2001 vid 08:54

Utanför Öckerö, fast det är en 50m bro emellan så det kan räknas som en stor ö..Syd funkar..

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2001 vid 11:56

Syd och sydost är så jävla bra!!! Kan bli logo på secret spot, men dit hittar bara vi locals!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2001 vid 14:33

Inte längre när Surfersparadise och company har varit där och försökt segla..Filmat har de oxå gjort, vet inte om det blev nåt dock..

• ola-h

Medlem
    6 oktober, 2001 vid 15:34

Men jag tror nog risken att det skulle bli överbefolkat just på det stället är tämligen liten. Det är trots allt rätt svårtillgängligt.

Hur som helst blev det inget i måndags, vinden dog och vred mot sydväst. En av seglarna tog sig visserligen ut direkt, men det blev tydligen inte mycket. Själv riggade jag om till 4,7 och kryssade ut hela vägen för att kolla. Straffet fick jag direkt, det är (som du kanske vet) inte helt skoj att balansera sig hela den lååånga vägen in med vatten till knäna.

Ola H.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2001 vid 22:55

Äh, jag har simmat där utifrån när vinden dog, när jag var några hundra meter ut från land kom en fiskebåt och plockade upp mig..hehe

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2001 vid 07:23

Ska leta upp stället. Vill bli ”local”….Jag bor ju i GBG, ju. Huhuh.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2001 vid 11:09

Det är bara att leta på då..hehe

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2001 vid 13:26

Kollade upp bolleskären. Såg svårt ut. Måste vara svårt att ta sig ut vid SO – vind när land skymmer vinden. Några större vågor såg jag inte där ute, är nog bättre vid ren sydvind. Åkte ner till fotöbron istället. Hade bra drag med 5.3. Ca 1 m chopp, gjorde en del skutt. Senare kom det ut ett gäng ”locals” dessutom…Bra ställe för att vara SO – SSO.

• frank

Medlem
    7 oktober, 2001 vid 13:58

hade sommarstuga på hönö i min barndom, det var nog där jag blev intresserad av vindsurfing, hittade min första bräda, vägde nog minst 40 kilo och det växte svamp i den. brukade cykla iväg till ersviken eller nåt när det blåste, brukade alltid vara fullt med surfare där. och duktiga var dom också

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2001 vid 15:26

SSO ska det va, ren sideshore…du kanske inte hittade rätt ställe..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications