Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Synpunkter om North Rhino/Rebel
-
Synpunkter om North Rhino/Rebel
Publicerad av axelne på 6 juli, 2007 vid 11:20Ska köpa en ny lättvinds kite och har alltid kört med North Rhino. Nu vet jag inte riktigt om jag ska fortsätta med den eller gå över till Rebel.
Tänker mig 14 kvm.Har kört 4 år och gillar att hoppa högt och länge men vill också kunna köra lite urkrokad.
Erfarenheter av de två modellerna mottages gärna.
/Axel
patrikol svarade 17 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
-
Prova både Rebel och Rhino i Askimsviken någon dag vettja! (Helgen ser bra ut vindmässigt). Har du vägarna förbi Skåne kan du höra av dig till mig så kan du prova här.
Rebel är snällare, Rhino ger bra drag i lättind och högre hopp. Men urkrokat är Rebel lite vassare och Vegas vassast.
Prova gärna andra märken också, jag tycker North står sig mycket bra i konkurrensen i år.
Magnus Nyqvist är ansvarig i Askim, han har nummer:
0709620109 -
Fuelen är väll bara lite svår att få tag i bara (2007:an). Den sålde slut snabbt eller rättare sagt så gjodes det inte så många detta året…
-
jag har kört med min rebell 12 från 3,5 till14 m/s den har ett sjukt register!
-
Jag har också en Rebel 12… men inte fan kan man åka i 3,5 m/s med den.
-
@SkånePaul 395476 wrote:
Men har men en Rhino 18 kan man…
Låter lite lite i allafall.
Men som alltid litar jag på dig Palle.
Henke och jag körde Melkers monster kite 18 kvm för några år sedan men det blåste nog 5 den gången.
Logga in för att svara.