Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ta bort siffror i seglet
-
Ta bort siffror i seglet
Publicerad av anonym-anvandare på 3 april, 2001 vid 14:34Ngn som har bra tips om hur man lättast får bort gamla siffror och klister märken i seglet.
dala svarade 24 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
t-röd funkar utomordentligt
fick göra det när jag jobbade som segelmakarlärling:-(
//Krille -
Det finns ett företag som heter 3M som har en spray som löser upp det mesta. Används vanligen för att ta bort klisterrester från bilar. Den fungerar nog på segel också. T-röd är kass.
-
Jag använde en isskrapa som sickel och skrapade bort färg. Funkade hur bra som helst. Man bör ju ha ett tämligen jämt underlag att arbeta på dock. Grus och småstenar på undersidan är ej heller det nån hit. Efteråt syntes inga rester efter varesig siffror eller skrapning. Värt att prova istället för att kladda med nåt lösningsmedel.
-
Använd hårtork eller hårfön, jag har hört flera som har använt det och det går bort hur bra som hellst…Mycket lättare att få bort när det e varmt…
-
Om du har vanliga segelsiffror i väv så går det väldigt bra med kemiskt ren bensin som går att köpa på en mack, ex till sippo tändare.
Stryk ovanpå siffran och den lossnar lätt efter ett par minuter. Rekomenderades till mig av en segelmakare. Har du limrester kvar är det bara att torka bort med en trassel sudd indränkt in bensin.
Logga in för att svara.