Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta bort siffror i seglet

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 16:22

t-röd funkar utomordentligt
    fick göra det när jag jobbade som segelmakarlärling:-(
    //Krille

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 16:55

Det finns ett företag som heter 3M som har en spray som löser upp det mesta. Används vanligen för att ta bort klisterrester från bilar. Den fungerar nog på segel också. T-röd är kass.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 17:53

wd-40 men seglet kan bli matt.

• martin

Medlem
    3 april, 2001 vid 18:52

Jag använde en isskrapa som sickel och skrapade bort färg. Funkade hur bra som helst. Man bör ju ha ett tämligen jämt underlag att arbeta på dock. Grus och småstenar på undersidan är ej heller det nån hit. Efteråt syntes inga rester efter varesig siffror eller skrapning. Värt att prova istället för att kladda med nåt lösningsmedel.

• skinkan

Medlem
    3 april, 2001 vid 21:16

Använd hårtork eller hårfön, jag har hört flera som har använt det och det går bort hur bra som hellst…Mycket lättare att få bort när det e varmt…

• dala

Medlem
    4 april, 2001 vid 06:12

Om du har vanliga segelsiffror i väv så går det väldigt bra med kemiskt ren bensin som går att köpa på en mack, ex till sippo tändare.
    Stryk ovanpå siffran och den lossnar lätt efter ett par minuter. Rekomenderades till mig av en segelmakare. Har du limrester kvar är det bara att torka bort med en trassel sudd indränkt in bensin.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications