Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tabou 2006
-
Tabou 2006
Publicerad av adde på 9 augusti, 2005 vid 06:40Mmm. 3S kommer ju tillbaka (87, 97, 107 liter), men det blir även två nya (och efterlängtade!) freestylebrädor på 80 och 110 liter!
Freestyle
110L 242* 68.
100L 240 * 63
80L 233* 60.

Pocket Wave då? Jo där blir det lite ändringar… Nya modellerna blir 60, 70, 78 och 85L (har tyvärr inga mått)

/adde
surfmanj svarade 20 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Skönt å se att brädorna inte fortsätter att krympa på längden. Då behöver man inte känna pressen på att köpa en ny bara för att den beintliga är 246! Skämt å sido, det verkar som att brädtillverkarna hittat den perfekta längden och bredden numera. Är inte alla dagens freestylebrädor mellan 100-110 liter ca 240 långa och 68-63cm breda? Skönt isf att slippa fokuseringen på måtten och börja titta mer på formen samt konstuktion/matrialval.
-
Lite skumt med hoppet 80 – 100 liter, eller? Även för en småbrädesseglare som mej så ter sig en 80-liters freestyle ut mest som är bräda för barn, lätta tjejer eller möjligen ungdomar.
Eller, ni som är freestylefantaster, körs så små brädor för hårdvindsfreestyle, kanske?
Starboard kommer visserligen med en 60-liters freestyle, men det är givetvis en ren barnbräda.
-
Adde, var hittade du de där bilderna? Jag gick in på totalwind.net, men jag skyller på mina bristande spanskakunskaper när jag inte hittar de där bilderna. Jag vill se om Tabous Manta finns där också.
-
http://www.totalwind.net/foro/viewforum.php?f=4&sid=976d5cb007c8039aa95ee1800598e3e2
tror inte det finns med några mantor men det finns en hel del kul där! -
80 litarn är dock inte klar än och kommer inte ut förrän senare. själv kommer ja köra 110an och 80an. tror en sån liten freestyle kan bli jäklit kul när de blåser på. hört att pocket 60an ser sjuklit grymm ut i värkligheten. riktit tunn.
-
Visserligen suger jag på freestyle (jag tar varje tillfälle i akt att markera det…), men när jag tänker efter har jag faktiskt haft en rätt lite freestylebräda, en freesex 84 från 2004. Den var väldigt smäcker och fin och funkade egentligen rätt OK även i lättvind.
Pocket 60 låter riktigt skoj. Jag kör själv på EVO 62 rätt ofta, även den hyfsat liten. Jag är helt säker på att de flesta märken förr eller senare kommer ha små brädor i sin stubbie-serie, precis som Starboard och nu Tabou.
-
100 L är ju precis samma som 2005:an!! Grymt skön bräda, väntar bara på den lilla rackaren och 4,2

-
Skall inte vara några ändringar vad jag vet!! Möjligt att det är någon liten oviktig detalj!
Logga in för att svara.