Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Täby Onsdag någon?

• Täby Onsdag någon?

Publicerad av broderisak på 2 juni, 2009 vid 16:49

Tänkte kanske surfa Näsby park vid udden under morgondagen nån annan som är på???? Var förbi idag och det blåste ganska bra under förmiddagen . Och morgondagen skall det det bli bättre ca 6-10 sek

markan svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nachoman

Medlem
    2 juni, 2009 vid 17:01

YES! Imorgon har jag tom tagit ledigt för surf. Bilen laddad och jag kommer att sticka ut tidigt, runt 7-tiden för att få en heldag. Mitt första alternativ är Täby, udden vid Näsby om det blir N. Funkar det inte där är Resarö Trälhavet ett alternativ.
    Kul om vi blir fler där, prognosen ser ju fet ut!

• broderisak

Medlem
    2 juni, 2009 vid 17:19

Jag kommer också att köra ifrån udden. Dock har jag ett möte på morgonen så jag kommer att vara där ifrån ca 11.. Kul att vi blir fler. Som det ser ut nu så skall vinden öka vid 14 (Foreca) Kanon..

• stefanlindmark

Medlem
    3 juni, 2009 vid 19:01

Kom hem från Näsa Äng för en timme sedan och det var riktigt kul. Sådär så jag känner en sällsynt surfmättnadskänsla :smile:.

Körde 7.5 sen eftermiddag i rätt byiga förhållanden och det var lagom. Sedan blev byarna kraftigare och på slutet blåste det på duktigt bra. Borde nog riggat ner men det blev maxat nedhal istället av bekvämlighet och för att få lite mer fart i svagare vind. Sista repan in till land blev lite känsla av överlevnadsövning.

Ett tips till dig som provar Näsa Äng/Kråkudden (precis norr om badet) är att vara uppmärksam på den jättestenbröt 😮 som ligger 50 cm under vattnet mitt utanför vassen om du kliver i genom naturliga öppningen i vassruggen. Enligt uppgift lär det även finnas något gammalt rör kvar vid stenarna.

• broderisak

Medlem
    3 juni, 2009 vid 19:36

Var det du som körde Saab och som stack när jag kom??

stefanlindmark;550724 wrote:
    Kom hem från Näsa Äng för en timme sedan och det var riktigt kul. Sådär så jag känner en sällsynt surfmättnadskänsla :smile:.

Körde 7.5 sen eftermiddag i rätt byiga förhållanden och det var lagom. Sedan blev byarna kraftigare och på slutet blåste det på duktigt bra. Borde nog riggat ner men det blev maxat nedhal istället av bekvämlighet och för att få lite mer fart i svagare vind. Sista repan in till land blev lite känsla av överlevnadsövning.

Ett tips till dig som provar Näsa Äng/Kråkudden (precis norr om badet) är att vara uppmärksam på den jättestenbröt 😮 som ligger 50 cm under vattnet mitt utanför vassen om du kliver i genom naturliga öppningen i vassruggen. Enligt uppgift lär det även finnas något gammalt rör kvar vid stenarna.

• stefanlindmark

Medlem
    3 juni, 2009 vid 19:53
    BroderIsak;550740 wrote:
    Var det du som körde Saab och som stack när jag kom??

Japp, det var jag. Jag hade ändå prylarna i bilen så jag åkte tillbaka till kvällningen. Det var mycket bättre förhållanden då.

Greger (Breviksjackans ägare, kul sammanträffande) och hans kompis hade åkt på eftermiddagen. Åkte du mitt på dagen lär du kanske stött på dem. De hade kört 7.5 resp 5.5.

Funderar på Näsa igen på fredag efter jobbet. Windguru propagerar 6 m/s med byar 13 m/s fram till 18-tiden. Borde vara fostrande för psyke och biceps.

• broderisak

Medlem
    3 juni, 2009 vid 20:45
    stefanlindmark;550759 wrote:
    Japp, det var jag. Jag hade ändå prylarna i bilen så jag åkte tillbaka till kvällningen. Det var mycket bättre förhållanden då.

Greger (Breviksjackans ägare, kul sammanträffande) och hans kompis hade åkt på eftermiddagen. Åkte du mitt på dagen lär du kanske stött på dem. De hade kört 7.5 resp 5.5.

Funderar på Näsa igen på fredag efter jobbet. Windguru propagerar 6 m/s med byar 13 m/s fram till 18-tiden. Borde vara fostrande för psyke och biceps.

Jag började med 7,5 och det var helt OK! Men sen ökade vinden och jag blev väldigt överriggad.Och jag orkade inte rigga om tyvärr. Så jag satt mig ner en stund käkade Lunch i Solen. Det var en annan kille där som var väldigt trevlig som jag tyvärr inte har namnet på. Han tipsade mig om en del saker och efter det så gick det klart mycket bättre. TACK till dig.. Vi plockade ihop runt kl 14 ..
    Jag skall köra på fredag men vet inte vart än. Men vi hörs om det
    Mvh
    -S-

• markan

Medlem
    3 juni, 2009 vid 21:11

Kul att tipsen fungerade. Hann till jobbet också:)

Alex

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Täby Onsdag någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.