Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Takbox el annat att transportera surfutrustningen i på bil?
-
Takbox el annat att transportera surfutrustningen i på bil?
Publicerad av anonym-anvandare på 26 juni, 2002 vid 17:15De takboxar jag sett är för korta för att få plats m masterna i. Skulle vilja hitta något stöldsäkert att ha på takräcket, där allt utom brädan får plats. Uppslag?
anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
har du inte delbara master?
jag tror jag får in en bräda och några segel i min takbox. ska testa för det är helt klart en schyst grej. -
I julinumret av tyska Surf finns annonser om takboxar där bade segel och mast skall fa plats, men det borde väl räcka med en vanlig skidbox
-
Nästan alla boxar är för korta för master och definitivt för vindsurfingbrädor. Mina störtloppsskidor är 213cm och de går precis in i en vanlig skidbox. EN delbar 400 mast blir lite drygt 210, så den kan gå in. I de boxar jag provat går inte en 430-mast in.
Vågsurfingbrädor kan dock funka, samt givetvis bommar, segel, dräkter och annat småkrafs.
Egentligen är en skidbox inte idealt för att packa in en massa segel i. Själva öppnings och stängningsprincipen gör att det är svårt att packa fullt. En låda med vertikal öppning i bakkant skulle vara bättre.
-
ja jag har varit och rekat boxen lite grann. det bästa kan vara att bygga en egen låda, borde inte vara allt för svårt i t.ex. plywood och glagiber/polyester där det behövs.
Logga in för att svara.