Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Takoon Nova
-
Svar till:
Svar till:
Det där med att foil är lättare stämmer bara om du som kör den gör rätt från början när kiten väl hamnar i vattnet.
Har du otur så lär du få packa ihop, simma iland och rigga om men det händer som tur e’ inte allt för ofta men det händer.
Man kan väl säga att det är lite digitalt.
Funkar det så funkar det snabbt.
Funkar det inte så får du starta om.
Jag har svårt att se det hända med denna nya typen av LEI, bara.
jag tror på den här nya typen av kite men skulle gärna vilja se den in action.[/ QUOTE ]
Vet inte vad du kör för typ av foils… men jag har fått simma in *en* gång hittils med någon av mina modernare FS-foils… och då hade jag dragit av mittenlinan emot brädans ena fena. Visserligen gör jag ju oftast ”rätt” men så vitt jag vet är det mycket få nybörjare som har haft problem med att få upp ex.vis Extacy även om den lagt sig i en ordenlig ”hög” på vattnet och eleven gjort alla fel man kan medans kiten trillade ner/låg på vattnet.
(Allt enligt feedback från kiteskolan på Gotland som kör med just Extacy)En LEI kan allt trassla ihop sig ganska duktigt om man gör ”fel” när den hindenburgar också. Skulle tro att ”shit happens” med liknande frekvens på en LEI… dock så går en LEI med 5:e lina lättare sönder när linan snor sig runt canopyn än om en lina/bridle snor sig runt foilen.
/Kaj(Tech)
[/ QUOTE ]
Jag kör Peter Lynn-kites.
/E
-
Svar till:
I tävlingar mm kör man vanliga kites
[/ QUOTE ]
Hur vet du det om du inte har testat den ännu? Vet att Andre Phillip kör mycket Crossbow…
Pepe
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Hur vet du det om du inte har testat den ännu? Vet att Andre Phillip kör mycket Crossbow…
Pepe
[/ QUOTE ]
gör han verkligen det hört att han ska byta till North nu för han var missnöjd med kitarna -
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Pepe
[/ QUOTE ]
men för helvete, om du läser mitt inlägg så ser du att jag skriver att jag TROR att det kanske blir så, men JAG VET INTE – ngn undrade och jag svarade.
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Pepe
[/ QUOTE ]
men för helvete, om du läser mitt inlägg så ser du att jag skriver att JAG VET – ngn undrade och jag svarade.
[/ QUOTE ]
Precis. Jag fattar inte?
Pepe
-
hahaha.. jag ’ÄLSKAR steffos forum och steffo för den delen också!
-
jeppe, du har lite för många svaga punkter för att vara så där störig.. kanske ska ta det lite lugnt.. -
Svar till:
jeppe, du har lite för många svaga punkter för att vara så där störig.. kanske ska ta det lite lugnt..[/ QUOTE ]
DO IT- HIT US -
Svar till:
jeppe, du kanske ska ta det lite lugnt..[/ QUOTE ]
Okej?
Pepe
Logga in för att svara.