Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tanka/åsikter/erfaranheter om Vattenhus?

• Tanka/åsikter/erfaranheter om Vattenhus?

Publicerad av davids på 29 januari, 2010 vid 15:32

Med vår och sommar på väg är det dags att skissa upp lite planera på nya photoshoots.. Ett steg i rätt riktning är helt klart ett vattenhus/undervattenhus men då jag inte är beredd att lägga 14000 kr på ett ”riktigt” tänkte jag kolla om ni vet lite om alternativen?

Hitta ett sådant här och har provat det i Australien.. http://www.dicapacusa.com/ProductDetails.asp?ProductCode=WPS10.. Det verkar funka fint och är säkert inga problem alls för bara skvätt och stänk men osäker på om det funka med en fish-eye lins? Vidare är jag osäker på hur tätt det håller om man skulle vilja fota i vattnet, dvs ligga och plaska med simfenor i ett bryt någonstans för att försöka fånga lite tub-bilder. Oundvikligen kommer man ju behöva dyka och submerga kameran helt..

Vad är annars alternativet, att köpa en vattentät kompaktkamera. Men hur precisa/snabba är de? Kan man ställa in dem helt manuellt med apperture, shutterspeed, fokuspunkter osv? Vad finns det för gluggar till dem och är dem vattentäta och hur snabbt skjuter kompaktkamerorna?

a-holm svarade 15 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • a-holm

Medlem
    29 januari, 2010 vid 16:06

Jag gillar ju vattentäta kameror. när man inte behöver bry sig om sand eller vatten och så är dom inte så klumpiga.

Men vad är bäst för att få bort vatten från linsen?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications