-
Tanka/åsikter/erfaranheter om Vattenhus?
Med vår och sommar på väg är det dags att skissa upp lite planera på nya photoshoots.. Ett steg i rätt riktning är helt klart ett vattenhus/undervattenhus men då jag inte är beredd att lägga 14000 kr på ett ”riktigt” tänkte jag kolla om ni vet lite om alternativen?
Hitta ett sådant här och har provat det i Australien.. http://www.dicapacusa.com/ProductDetails.asp?ProductCode=WPS10.. Det verkar funka fint och är säkert inga problem alls för bara skvätt och stänk men osäker på om det funka med en fish-eye lins? Vidare är jag osäker på hur tätt det håller om man skulle vilja fota i vattnet, dvs ligga och plaska med simfenor i ett bryt någonstans för att försöka fånga lite tub-bilder. Oundvikligen kommer man ju behöva dyka och submerga kameran helt..
Vad är annars alternativet, att köpa en vattentät kompaktkamera. Men hur precisa/snabba är de? Kan man ställa in dem helt manuellt med apperture, shutterspeed, fokuspunkter osv? Vad finns det för gluggar till dem och är dem vattentäta och hur snabbt skjuter kompaktkamerorna?
Logga in för att svara.