Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tappat en bit…
-
Svar till:
kan du inte skicka in en bild på din fot också

[/ QUOTE ]
Min fot e faktiskt okej, lita blå bara
åkte ju mer än 30min efter och hade kört när jag kom hem om det varit bättre vind/väder
-
Min bräda ser nästan likadan ut, men d beror mer på mig än på dålig konstruktion!
-
Svar till:
formica……………………hehe
/team august
[/ QUOTE ]
Jag tror formica kan va bra om brädan e styv men så fort det e flex i brädan så pajjar laminatet…
Min bräda är ett ”måndags-ex” dom har inte lyckats att fästa laminatet ordentligt på undersidan… som det är nu kan jag pilla bort det fläckvis på undersidan

Men jag räknar med att få en ny på garantin, fast det e ju tråkigt att vara utan bräda nu när det äntligen blåser
-
Svar till:
Svar till:
formica……………………hehe
/team august
[/ QUOTE ]
Jag tror formica kan va bra om brädan e styv men så fort det e flex i brädan så pajjar laminatet…
Min bräda är ett ”måndags-ex” dom har inte lyckats att fästa laminatet ordentligt på undersidan… som det är nu kan jag pilla bort det fläckvis på undersidan

Men jag räknar med att få en ny på garantin, fast det e ju tråkigt att vara utan bräda nu när det äntligen blåser

[/ QUOTE ]
Nu får du förklara hur och varför formican spricker?
Har byggt några brädor med laminat från Lammiroc och det laminatet spricker inte vid flex(placerade brädan på 2 klossar vid tipparna och stälde mig på och gungade,flexade och höll bara bra,väger +100 kg).Peter
-
Tablas kommer snart med ett nytt formicaliknande material som är nästintill bombsäkert! Det är ett högtryckslaminat med glasfiberförstärkning inuti själva ”formican” vilket gör det mycket avårare för den att spricka. Används bla som bordsmaterial i mekaniska verkstäder där det slamras och hamras en del…
Kommer även med digitaltryck inlaminerat i formican. Bättre finish går inte att få!
-
Fan Chrille får väl snart ta och spara i hop till en av dina Tablasar verkar grymma jävligt fina dessutom. Man ser ju liksom dina prototyper då och då. Hållbara och snygga det är det sällan några andra som lyckas med! Kan man köra som du med en sådan också?
-
kommer snart? är min bräda byggd på det viset?
, inga pads o stroppar än?
kan iofs pma dig iställlet
-
Svar till:
Tablas kommer snart med ett nytt formicaliknande material som är nästintill bombsäkert! Det är ett högtryckslaminat med glasfiberförstärkning inuti själva ”formican” vilket gör det mycket avårare för den att spricka. Används bla som bordsmaterial i mekaniska verkstäder där det slamras och hamras en del…
Kommer även med digitaltryck inlaminerat i formican. Bättre finish går inte att få!
[/ QUOTE ]
låter bra… då borde ju laminatet bli segare, inte bara hårt. -
Svar till:
Ammen Walle…
Vad hände med ”Ride away”?
[/ QUOTE ]
repa på dvd skivan… ”and ride away” har försvunnit
-
Jo då ser man ju hur det går också. Ska du komma hit och ladda på onsdag? Jag ska bara ta dö på min förkylning…
Logga in för att svara.