• anonym-anvandare

Medlem
    22 juli, 2003 vid 18:57

tyvärr slalom finns inte kvar men men du kan ju alltid va med i juniorfreestyle ska jag va nästa år!
    vart bor du kanske kan bli poolare och surfa tessmans…
    jaja lycka till med surfingen….

//swe880 wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juli, 2003 vid 18:58

finns det inte freeride tävlingar där
    gränsen är 50cm fena

• markram

Medlem
    22 juli, 2003 vid 23:03

Ytterligare ett bevis på att slalom borde återupptas!
    Slalom är en gren som alla kan delta i oavsett utrustning och kunskapsnivå.
    Om man tänker på hur många slalombrädor som kommer fram i +9m/s så inser man lätt att det vore läge att testa det på tex. wave-classic, eller parallelt med en formula-tävling (och för gud skull med 8-bana eller downwind ingen j-la kryss-läns bana som i formula).
    Hoppas att vi får tummen ur och drar igång ett par klubbtävlingar här i götet.
    Det är inget snack om att de med nya moderna brädor +segel lär vinna om det inte blåser över 10 meter, men det skiter jag i, det är kul ändå smile.gif.
    Det är alltid någon som ligger på samma nivå¨och har lika bra/sopiga prylar som en själv, så man kan rejsa mot denne.
    och det är det som är slalomens styrka: alla kan delta, man behöver inte kunna vulcans, eller äga kolfiberbom, det blir rafflande heat ändå.
    Dessutom är det lättbegripligt, och publiknära. Publiken älskar att man chansar på att lyckas segla i mål när fenan drar i botten (vid start/mål på stranden).
    Inom klättringen har man fått erfara att en lättbegriplig intensiv tävlingstyp som speedclimbing ibland har lättare att attrahera media+sponsorer än den traditionella svårighetsgradstävlingen (onsight).

Och de som driver butikerna borde inse att de snart skulle få igen de sponsorutlägg de lägger på ev. tävling eller cup i form av att det väcker ha-begäret(och länsar plånboken) hos oss som harvar på fem år gamla brädor till dess att en cup drar igång.
    Och jag tror ärligt talat att det i slalom är lika avgörande hur bra seglaren är och hur man justerat sitt material efter förhållandena som vilket material man kör med(måste erkänna att HS är verkar omöjlig att dra ifrån i chop).
    Kanske man skulle kunna dela in i oldschool och newgear, för att man skall kunna välja kostnadsnivå?
    det lär ju generera ett helt nytt sug efter 6-9 meters race-riggar och nya carbon-wood-brädor+fräscha kolstickor.
    Nu gnäller säkert någon om att slalomtävlingar är kört i Sverige, men med inte alltför gamla grejer planar man tidigt och om man nu råkar dra till en vindlös tävling, så finns det en massa likasinnade man kan tjata med över en bärs vid grillen.

Kan inte någon datakunnig lägga in en lite Gallup med följande alternativ, enligt följande:
    Om det dras igång slalom på nytt så skulle jag:
    1. Tävla på skoj/allvar för att rejsa, ha kul och träffa likasinnade.
    2. Strunta i det, jag loopar bara, slalom är för prylbögar.
    3. Se det som ett komplement till freestyle/wave.
    4. Bara åka för att titta på tävlingarna och tjöta lite.
    5. Gärna köra det istället för formula vid +10m/s.
    6. För fan Bringdal, dags att muta sverige och sponsra en AB+cup (med valfri bräda som 1:a pris), med din närvaro så blir det lätt att fixa lite övrigt spons och media också.

Nä dags att återgå till deadlinen, det börjar bli sent nu tongue.gif
    Ett komplett slalomkitt för 2000 spänn på bidevind(bilden tagen av Roggan I fiskebäck).

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juli, 2003 vid 06:33

Problemet är väl att det finns för få som engagerar sig. De som redan nu är engagerade och tävlar aktivt föredrar ofta formula då det ger bättre möjligheter till genomförda race. När allt sker ideellt är det svårt att hinna med och orka driva även en slalom cup så det krävs oftast nya personer för att lyckas dra igång något nytt…

Om det nu är sånt stort sug efter slalomtävlignar är det väl egentligen bara att gå till närmaste klubb och säga att ni vill arrangera en tävling. Bojar, båt, flaggor etc finns ju och bör utnyttjas!!! Kontakta andra slalomsugna eldsjälar och sätt ihop tävlingarna till en cup, svårare än så är det inte… Behöver ju inte nödvändigtvis vara så storslaget, titta på mellansvenska cupen som varit mycket lyckad! titta på gamla öwc-cupen som är en grym förebild!

Lätt att kritisera och komma med synpunkter men det gäller även att hitta personer som kan omsätta alla konstruktiva förslag till verklighet…

Lycka till, hoppas vinden kommer nu!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juli, 2003 vid 09:26

bori sthlm!!!

• markram

Medlem
    23 juli, 2003 vid 10:05

Hej, oregistrerad.
    Försökte snarare plocka fram de positiva bitarna med slalomen än kritisera andra grenar(har respekt för folk som loopar eller kör racar i formula -det är tuff konkurrens och svenskarna gör inte bort sig utomlands).
    Just en mer opretentiös serie vore kul.
    Beklagar om det ser ut som kritik, det är snarare min syn på fördelar för olika parter (surfhandlare, folk med nya och gamla freeride/slalomprylar, en ursäkt att dra iväg en helg till tylösand med polarna, möjlighet för ”färskingar” att tävla mm).

En kartläggning av ev positiva effekter snarare smile.gif.
    Har själv dragit igång föreningar, företag , hållit kursverksamhet mm.
    Kolla gärna mina facts så finner du ett exempel.

vad jag vill är inspirera de som pratat om att det vore kul att delta/ordna enkel tävling (i fiskebäck finns det fina publikvänliga rundningsbojar, som kan kompletteras med sjömärke el. dyl).
    Jag är den typ som brukar ställa upp/ordna lite oavsett om det skall byggas eller organiseras, det vet de som känner mig. cool.gif
    Så nu kan ju en del av de som sagt att det vore kul gärna komma med ideér, galna och konstruktiva.

• swe880

Medlem
    23 juli, 2003 vid 16:27

bor du som skrev inlägget i sthlm???????

//Swe880 laugh.gif wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juli, 2003 vid 17:49

jag som skrev inlägget bor i sthlm

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications