• Publicerad av culing på 30 oktober, 2005 vid 16:47

Det här med GPS speedsurfing är ju riktigt kul, ett uppsving för alla som gillar att åka fort.
    Att ordna en riktig sppedtävling vore ju det ultimata, men det är ganska svårt att få alla bitar på plats, såsom vind, plattvatten och leigt från jobbet.
    Vad tror ni om att ta de data från speedsurfig.com och använda de 3(kan ju vara fler) bästa sessions såsom deltävlingar?
    Ex.snittet på de 3 bästa average?
    Snittet på de 3 bästa average + max 2 sec?
    Det coolaste kanske är 500m, men vi har ju så risiga förhållanden.
    Ex:
    Surfan 34,5 32,2 32,1 98,8
    Cullin 32,3 31,7 31,7 95,7
    Robban 32,8 31,3 31 95,1
    Get Wet 31,9 31,6 30,8 94,3
    Jester 32,8 29,6 26,7 89,1
    M. Svensson31,2 28,6 28,5 88,3
    Boman 30,1 29,2 27,2 86,5

Kom med lite förslag, så kanske vi kan få en liten Speed Cup?

imported_macts svarade 20 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • getwet

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 17:07

Skitbra förslag Culing, den köper jag rakt av. Då räcker det inte bara med att man haft kanonflyt en enda dag och träffat rätt, nu måste det stämma fler ggr.

Som en av mina vänner sa till mig en sen natt i bussen på Fårö (han är vågfreak): Att bli en duktig speedare, förstår jag nu, handlar inte bara om att vara snabb, det handlar också om att ha sinne för att leta bra vatten, förutse bra vindar, läsa prognoser rätt och detaljerat, tajma peekarna så att man inte är helt slut när det bästa kommer…..

Och plockar man då ut ett antal bästa så blir jakten än roligare och intressantare. SKITKUL!

• jester

Medlem
    31 oktober, 2005 vid 08:29

Njae. Speed handlar ju att vara fortast…

Däremot skulle det vara roligt att ha en månadstävling. Mao en rankinglista per månad. Snabbaste vid varje månadsslut får äran att titulera sig snabbast i sverige den månaden.

Dock skulle det vara mycket roligt att träffas o speed under samma förhållanden. Dock nästan omöjligt att genomföra…

• imported_macts

Medlem
    31 oktober, 2005 vid 09:44

Nja, helt omöjligt är det väl inte att ha en tävling med alla på plats. Det som är svårt är ju att pricka in bra speedförhållanden utan att boka in med väldigt kort varsel, men egentligen spelar det ju ingen roll om inte förhållandena är dom bästa, alla kommer ju att segla i samma förhållanden även om inte det blir några toppresultat rent fartmässigt.

Jag tror tex att det skulle gå at genomföra en tävling på Haga på typ Kristiflygar-helgne.Det brukar vara hyfsat med vind då. Tror att en speedtävling skulle vara kul även om förhållanden kanske inte är helt optimala.
    Just my 2 öre.

• culing

Medlem
    31 oktober, 2005 vid 21:08

Vi får nog köra en liten G-bay-Speed-Challange på en bra sydvästlig kuling vid piren, då kan vi nog samla ett gäng från mellansverige iallafall.
    Kanske rent av kan fixa en nyckel, så vi kan koma ut till piren utan att behöva segla upp?

• imported_macts

Medlem
    1 november, 2005 vid 07:04

Hej

Rekning pågår att kunna gå i från motsatta sidan (vid Korsnäs-hamnen) för att slippa kryssa från E-tofta.
    G-Bay-Speed-Challenge låter som en kul idé, ska börja fundera lite på upplägg. Mer info kommer!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications