Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tävlingar
-
tävlingar
Publicerad av tuben på 28 november, 2004 vid 09:42vilka tävlingar finns det i sverige?
Om man skulle starta en egen tävling, finns det någon stanns man kan läsa hur man ska gå till väga. Typ: det här o det här ska vara med, heaten ska vara så här långa osv
eller är det helt upp ledningen o hitta på vad de vill?
Hade det inte varit grymmt med en sverigetour med tävlingar i några olika städer där åkarna röstar fram vinnaren?
Jag tycker det hade varit grymmt o träffa lite fler kitare o utbyta lite info, för här borta i blekinge är vi typ 3 st
./Tobbe
walle svarade 20 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 33 Svar -
33 Svar
-
jo det vore grymt. Om du tar tag i det hela så är det lungan ju

-
det var en riktigt bra ide tycker jag!
Framförallt riktigt kul att åka omkring och testa lite olika stället tillsammans med alla… -
sverige tour på besök i Hallmare eller Varamon, de vore nått det

-
Svar till:
vilka tävlingar finns det i sverige?
Om man skulle starta en egen tävling, finns det någon stanns man kan läsa hur man ska gå till väga. Typ: det här o det här ska vara med, heaten ska vara så här långa osv
[/ QUOTE ]
Fråga kvarstår. Ingen som vet?
-
Svar till:
vilka tävlingar finns det i sverige?
Hade det inte varit grymmt med en sverigetour med tävlingar i några olika städer där åkarna röstar fram vinnaren?
Jag tycker det hade varit grymmt o träffa lite fler kitare o utbyta lite info, för här borta i blekinge är vi typ 3 st
./Tobbe
[/ QUOTE ]
Många andra sporter har ett nationellt förbund som ställer upp regler för hur tävlingar ska utföras. Det är inte heller ovanligt att man måste ha licens för att tävla och du måste tillhöra en klubb.
Men eftersom det inte finns något nationellt förbund inom kite kan starta en tour utan någons tillstånd och du kan hitta på vilka regler du vill. Får du med många deltagare så kommer tävlingen förmodligen kallas inofficiellt SM.
Det är väl önskvärt att man har någolunda samma regler som man har i andra länder. Här är lite regler som PKRA har: http://www.pkra.info/rules/rules2003.htm
-
Jo då det finns inga tävlingar i Sverige. MegMax hade en tävling varje år tidigare men har nu gått i konkurs.
Hang Loose best hangtime var en tävling i år som hölls för första gången Kanon tävling träff som vi hoppas skall återkomma nästa år.
Det är bäst att satsa på Danmark om du vill tävla har ganska många olika tävlingar året runt.
Jesper blev ju dansk mästare i år så det är ju lite kul att vi kan tvåla till danskarna ibland eftersom dom har hållit på flera år längre än vi svenskar.
-
Nån borde kunna styra upp en tävling på Gotland med…(jag kan hjälpa till att styra lite)
bra spots överallt och jedrans partyliv på sommaren

-
Det är nog inte så svårt att att få sponsorer. Jag pratade med en butik i sommras och dom verkade inte alls svåra med att ställa upp med vinstpriser. Men dom flesta företag planerar sin budget första halvåret och det är därför ganska viktigt att man raggar sponsorer innan dom har satt sin budget. Så vill du ha sponsorer bör du börja söka i januari….
-
och en i habo och en i jp och en i lundåkra och en i skanör och en i falsterbo och en i ljunghusen och en i Y-town
-
Svar till:
ordna en på öland med!

[/ QUOTE ]
nej inte öland
Rykterna säger att ”King of the Lagooon” kommer gå av stepeln till våren, fett med prispengar oxå
-
vi får faen ta också fixa lite olika tävlingar i sverige hde varit gött o åka runt lite. . visa upp sporten..
-
Gotland är perfa! Man kan köra allt från våg på fårö till plattvatten/trick i kovik/tjurudden.
grym ö det där!
Logga in för att svara.