Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Teamrider sökes

• Teamrider sökes

Publicerad av drakjohan på 18 april, 2011 vid 19:22

Vi söker teamriders för lansering av Peter Lynn kites i Sverige. Det handlar i första hand om deras senaste högprestanda-twinskin Charger (depower foil utan bridles). Senare under 2011 kommer Peter Lynn att släppa en LEI kite och det blir då även aktuellt med lansering av den. Som teamrider får du köpa PL kites för ett mycket attraktivt pris. Du får även rabatt på våra övriga produkter som selar, brädor etc.
    Vi söker i första hand dig som redan är en van användare av PL twinskin. Du skall tycka om att visa upp och berätta om hur en twinskin fungerar och ge tips om hur man använder den på bästa sätt.

Vi vill naturligtvis ha Teamriders utspridda över så stor del av Sverige som möjligt.

Är du intresserad av att bli teamrider för Peter Lynn kites och vill veta mer, hör av dig och berätta om dina erfarenheter och varför just du passar som teamrider för Peter Lynn.

Kontakta Johan Hallin på info@powerkites.se eller Mobil +46704800220

Besök oss gärna på powerkites.se eller drakjohan.se

hildingdude svarade 14 år sedan 15 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • roland

Medlem
    18 april, 2011 vid 22:00

e det verkligen någon som kör pl??

• pewe

Medlem
    19 april, 2011 vid 06:03
  • pepa

Medlem
    19 april, 2011 vid 10:12

Nu ska vi inte vara såna grabbar. Peter Lynn har ju gett oss många fina stunder här på Steffo.

• acemattias

Medlem
    19 april, 2011 vid 18:17
    Pepä;652936 wrote:
    Nu ska vi inte vara såna grabbar. Peter Lynn har ju gett oss många fina stunder här på Steffo.

Före min tid antar jag.

• gadget

Medlem
    19 april, 2011 vid 18:52

Kan man göra ballongdjur med dem också eller är det bara flysurfer?

• lima-ko

Medlem
    19 april, 2011 vid 18:55

Hah, förbannat rolig bild.

• skotten

Medlem
    19 april, 2011 vid 19:33

why didnt you get Airush?

http://www.airush.com/

• lejonklou

Medlem
    19 april, 2011 vid 21:55
    Roland;652912 wrote:
    e det verkligen någon som kör pl??

Jajamän.

• tomw

Medlem
    21 april, 2011 vid 19:12

go for it. flying mattresses. Soft, mushy. like driving a 73 Caddy with shock absorbers from 59. No wonder PL will do a LEI….

• pjoter

Medlem
    21 april, 2011 vid 19:24

PL kan också göra fina djur har jag sett! Kan inte alla kites det? Har iaf sett både north, naish å best göra ungefär samma trick

men back to topic. Skitkul att det blir lite PL satsning i sverige! provkör gärna om ni kommer neråt skåneland.
    Jag diggar tanken med autozenit. helt grymt när man ska krångla på sig ett par boots, blir monsterspolad i en våg, käkar gifflar på stranden mm.

Sen är det gott med märken som inte bara följer senaste strömmen/hypen som de flesta andra tyvärr gör (fast de kanske är vad de är påväg att göra med en LEI….).

• jenselias

Medlem
    21 april, 2011 vid 20:35

Annars har jag hört att Pete vill profilera sig själv ännu lite hårdare och tweakar en sån här till nästa års Cab-collection i formen av ett eget självporträtt.

doll-kite-thumb16886250.jpg

Vem gör värsta djuret då?

• lejonklou

Medlem
    23 april, 2011 vid 23:28

Tack för bra respons, pjoter.

Autozenith är en berömd egenskap, mest för att det är den enda kiten som har den funktionen. Men de flesta som kör Arc värderar nog andra egenskaper högre. Kanske främst förmågan att äta byar och hantera hål i vinden, att de är lättare att launcha själv, att de håller i evighet (och därmed håller värdet bättre) och att de funkar lika bra på sommaren som på vintern.

TomW: Jag antar att den senaste Arc du körde var typ tio år gammal. Då hade tuber kass depower och var instabila. Arcs utklassade dem på de områdena. Men tuber hade bättre tryck och Arcs var mjuka och snälla. Idag har båda typerna av kites närmat sig varandra. Tuber har fått mycket mer depower och stabilitet, Arcs har blivit hårdare och mer explosiva.

• skanepaul

Medlem
    24 april, 2011 vid 13:45

Men varför ”snor” dem namnet Charger?

Det är väl dumt när det redan finns en kite med samma namn, fast dem kanske va först…

• pepa

Medlem
    24 april, 2011 vid 14:24

Är det bara jag som tycker det hade varit ball att testa?

• kristjans

Medlem
    25 april, 2011 vid 17:19
    Pepä;653369 wrote:
    Är det bara jag som tycker det hade varit ball att testa?

nope..
    jag hade gärna testat också. Även om det bara handlar om att veta vad man snackar om..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Teamrider sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.