Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Teneriffa = offshore

• Teneriffa = offshore

Publicerad av anonym-anvandare på 18 april, 2003 vid 17:09

Är sugen på Teneriffa i sommar men har fått uppfattningen att de NO-vindar som präglar ön på sommaren ger cross-off-shore förhållanden i El Medano. Jag pallar inte med något guppande de första 500 m från stranden. Har jag rätt eller är det hyggligt drag i hela viken?

sinclair svarade 22 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 april, 2003 vid 14:53

Du maste guppa/simma nagra 100 meter… Tyskarna har byggt ett surfhotell … Snacka om ironi… Annars ar det helt OK… Var daligt med vind nar jag var dar, men de som vet sager att det var maximal otur,

• larry

Medlem
    22 april, 2003 vid 12:58

Det finns två stränder (vikar) i El-Medano och en vik strax söder El-Medano som är OK för vindsurfing.

Den som nämndes i tidigare inlägget har mest vågor. (Denna vik ligger i norra delen av El-Medano. Går man ut i norra änden av denna vik är det lite sisådär med vinden pga hotellet, men går man ut i södra delen av denna vik har man drag på en gång. Man behöver dock ha lite mer koll på grejjerna i södra änden då vågförhållandena och revet kan göra launching lite knepigt. Vinden i södra delen av denna vik är side-onshore.

Nästa vik i södra delen av El-Medano har snällare vågförhållanden och aningen mindre vind. Vinden här är side-onshore.

I den tredje viken söder om El-Medano blåser det mest. Här är det plattvatten. Kan iof vara ett knepigt shorebreak men annars är det helt platt. Vinden här är sideshore till side-offshore men med vind på en gång. I den viken är det nästan aldrig någon som surfar.

Man kan också gå i på udden/piren mitt i mellan vikarna i El-Medano. Kan också vara lite knepigt men fungerar.

Du kan säkert hitta några länkar med info om du söker här på forumet.

Lycka till

/L

• sinclair

Medlem
    23 april, 2003 vid 14:50

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications