Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Test av Cabrinhas 06:or
-
Nä, inte riktigt alla mrmilles foils klarar sig i 3 m/s. Dom håller sig uppe men sen får man nog mest stå och glo på dem. Däremot har jag en ozone samurai som faktiskt är rätt skojj i 3m/s med en mountainboard. Har man ett par skridskor så är det ett ruggigt drag
Men det är ju en open-cell… -
Contran är lätt den snabbaste lättvindkiten och den flyger men det kan ju bero på hur man kör eller… lär dig åka!!!!
-
Svar till:
Svar till:
Hur bra är Contran egentligen?? Funkar själva konceptet med
bredare ARC? Eller kan man köra vilken 16-17m som helst samtidigt ändå?Skulle gärna vilja veta.
Nu ska jag packa upp min nya Neilpryde 5000 E3!
[/ QUOTE ]
contra 05an är iaf helt värdelös. har kraft men det är också allt. tar skitkass med höjd och är riktigt seg.
den enda lättvindskite jag sett fungera likaväl som de påstår(förutom rhino 2 20kvm) är slingshot machine. har sett folk ta höjd med den i 7-8kts, skojar ej.
/staffan
[/ QUOTE ]
Hade en Rhino2 20 tidigare som jag bytte mot en Contra 19,5.
Contran är mycke snabbare, har bättre depower (Rhinon hade i stort sett ingen depower), och minst samma drag, om inte bättre….
Fast det är fortfarande en stor kite… -
för en okunnig som inte varit med så mycket på senare tid . .
Har ni fått nån ”One pump” på dom nu då ???
//Pan
-
One pump har inte fungerat riktigt bra på någon kite ännu
själv tycker ja att det bara är önödigt
-
This seams like ONE good pump…
-
Vojne Vojne, har den redan gått ner till halva priset.
Ett måste känns det som.
Förresten, One pump är helt rätt, och fungerar perfekt.
-
ne de behövs inte. tycker inte det är så meckigt att pumpa kiten. men om dom utvecklar det lite så det e helt perfekt så varför inte.. då kan det va sweet
-
hör mycke skit om Crossbowen från Suzi Mai and the gang in casb… MÖG
-
Förmodligen för att den inte är för pro riders som du och jag… Jag har inte ens orkat prova den än.
-
Svar till:
Nu ska jag packa upp min nya Neilpryde 5000 E3!
[/ QUOTE ]
Hoppas du inte blir lika besviken som jag…
Logga in för att svara.