Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Test av nya Slingshot SX-136!

• Test av nya Slingshot SX-136!

Publicerad av clabb på 31 mars, 2003 vid 18:53

Har varit ute och testat nya SX 136 idag på Tylösand, Halmstad. Tänkte bara hjälpa till att räta ut några frågetecken för er som går och funderar på att skaffa en sån liten rackare!

Riktigt bra pop, och går som på räls blindside! Lös känsla i brädan, och trots sin lilla storlek planar den upp riktigt snabbt tack vare sin breda outline. Det var något underrigat, vilket gjorde att jag hade svårt att hålla höjden och få häng i hoppen, men trots detta hade jag riktigt roligt i de små fina vågorna i Tylösand.
    Min första tanke om brädan var att den med sin bredd skulle vara svårkörd med stroppar i chopp och vågor, men där hade jag faktiskt fel. Visst, det är ingen nybörjar-bräda men den kändes inte alls jobbig, även om det känns lite ovant att inte ha bindningar. Skär bra genom chop och med sin bredd och sina 2,2kg ger den samma sköna ollie-känsla som om du skulle stå på en liten inkörd skateboard.

Passa på att testa SX:an när du får chansen och se vad du tycker!

anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • clabb

Medlem
    31 mars, 2003 vid 18:54
  • kitelife

Medlem
    2 april, 2003 vid 08:21

Tjena, var oxå ute och testa SX häromdan men jag fick bara tag på den stora modellen (141) villket inte va fel det heller 🙂
    Måste hålla med om att den var skitskön! tyckte den såg lite bred ut men det märks inte i vattnet… Fick istället upp fötterna ur vattnet så att det inte draggar så mycket (skönar känsla imo) underbart grepp när man kantar men ändå lite ”loose” feeling om man ställer sig upp…

Hoppas att jag får prova den lilla snart oxå….

Ps. kolla huggo’s bräda när du träffar honom, den är löjligt snabb! Ds.

• melker

Medlem
    2 april, 2003 vid 19:17

Kan man köra den med bindningar ? Vad ligger priset på ?

På vilket sätt är Hugos bräda snabb ?

Många frågar. SORRY !

/Melker

• kitelife

Medlem
    2 april, 2003 vid 19:35

Kan man köra den med bindningar ?

ja

Vad ligger priset på ?

fråga Anders (LA surf)

På alla sätt 🙂 han bara blåste ifrån mig hela tiden! vet inte va hemligheten är men har blevit lovad ett provåk….

• melker

Medlem
    2 april, 2003 vid 19:58

När skall ni skåningar ut och åka igen. Har köpt min sista atteralj för kylan nu – En huva.

/DaNieL

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2003 vid 21:32

antar att det är hans EH-bräda?! en bräda blir snabb om den har förhållandevis lite rocker, rak outline och tunna fenor (såklart är detta förenklat). den bromsar då mindre i vattnet och man åker helt enkelt fortare, och planar tidigare.
    /david

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications