- 
		Test av våtdräktTänkte delge test av nyinköpt våtdräkt som skedde nu i söndags. Funderingar innan köp. Läst igenom inlägg på konfen, läst testet i Boards och pratat med kompisar ledande till att jag köpte en Rip Curl Core Stinger 5/3. Testförhållandena var riktigt elaka och testplats Hanhals/Torkelstorp. Det regnade konstant, blåste kallt och var riktigt ruggigt. Så ruggigt att jag bestämde att dräkten genast skulle få bekänna färg så jag bytte om omedelbart för att sedan rigga. Jag kunde genast redan på land känna att detta var en varm dräkt. Min tanke var att ta sommardräkten ovanpå nyköpet men jag avvaktade faktiskt med det eftersom jag ville testa nyinköpets prestanda. På vattnet iklädd, huva, 5 mm skor och faktiskt även handskar blev jag snart varse att den svaga länken var mina skor som tog in vatten. Dräkten fungerade utmärkt och jag fick 2,5 timma segling med 6,0 och sedan 4,7. Absolut toppklass. Den våtdräkt jag tidigare använt, en Gul Freeride 5/3 inköpt år 2000 var inte på långa vägar så varm. Jag behövde inte ta på mig sommardräkten utan var varm nog i Rip Curlen. Stor skillnad också i rörelseförmåga, neoprenet var mycket mjukare och följsammare i Rip Curldräkten. Negativt var dock att dräkten tog in vatten genom halsen vid två tillfällen då jag kraschade ordentligt. För perfekt fungerande vatten skydd funderar jag nu därför på att köpa väst med huva. Sammanfattningvis är jag mycket nöjd med dräkten. 
Logga in för att svara.