Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Test SS Octane 2010 "Nydala Umeå"

• Test SS Octane 2010 "Nydala Umeå"

Publicerad av chrilleg66 på 27 december, 2009 vid 08:01

SS Octane 13 m2 var en kanon kite enligt mig.

Fint bottendrag och stabil i den extremt byiga vinden.
    Extremt snabb för att vara så pass stor. Upplevde den snabbare än min Naish Cult 13,5:a. Även mycket lättare att relauncha
    Jag som alltid varit Naish frälst borjar fundera om.
    Bomtrycket var lagom lätt och det fans linorna löpte lätt genom bommen.
    Kändes rejäl och hållbar till skillnad från min naish bom som sliter linor som en annan byter kalsonger.:tongue:

Jag blev snabbt en med kiten och fick ett par fina lyft från de underbara pudret.
    Summering.

Den bästa kiten jag testat i År. Blir nog till att spara ihop lite pengar.

//Chrille Krokodil!!

djevulen svarade 15 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • djevulen

Medlem
    27 december, 2009 vid 10:51

kan inte mer än hålla med,som våg eller freeride kite e den helt perfekt
    jag fick upp ett par demo kites från Anders,en 13 å en sjua som jag har kört nu sen i slutet av sommaren å det e stor skillnad mot mina RPM kites,framför allt så är bommen helt suverän i jämförelse mot -09 bommen,
    den gamla bommen har jag lyckats att lösa ut ett antal gånger när jag ska kroka i igen,på något sett kommer man åt realesen då men det har jag inte lyckats med numera
    det ända som jag reagerade mot var att det var lite för lite bomtryck för min åkning men jag flyttade styrlinorna till max bomtryck så var jag lycklig igen

mvh Mathias

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Test SS Octane 2010 "Nydala Umeå"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.