Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testa grejjer?

• Testa grejjer?

Publicerad av chant007 på 22 juli, 2009 vid 22:14

Hey guys! (and girls?)

Har tidigare skrivit o frågat vad som behövs för grejjer när man ska dra igång o kitesurfa. Jag vet nu vad som behövs för utrustning, men jag skulle vilja ta reda på vilka märken som passar mig. Det e så att jag lärde mig kitea i vietnam för ca 2 år sen o har inte kört sen dess. Då kom jag så långt att jag lyckades komma upp och åka en bit på brädan. De kiterna jag körde på skolan som jag gjorde bäst ifrån mig var: DNA o VAPOR. Jag prövade nån annan kite, men den lyckades jag knappt hålla i luften för att jag inte kunde läsa den rätt. Man lägger ner en del pengar på utrustning så det käns dumt att köpa grisen i säcken. Min fråga är: Är det nån som vet om det fins nå ställen i sthlm där det fins möjlighet att testa lite grejjer? Gärna några modeller som liknar de två ovannämnda då jag vet att jag klarar av dom.

Tack på förhand. / Crille!

pjoter svarade 16 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • brushanen

Medlem
    22 juli, 2009 vid 22:18

Hör av dig till http://www.Hendryxboards.com Han har fina kiter och brädor.
    Om du är på Västkusten, kontakta mig.
    /Robert

• cortex

Medlem
    22 juli, 2009 vid 22:29

Knata in på Surfspot i Stockholm (Valhallavägen 145) så styr de upp demo av Cautions prylar.

Du hittar mer info om butiken här:

http://www.surfspot.se/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=48

Bra initiativ att testa lite olika märken; prova 3-4 olika innan du bestämmer dig.
    Alla stora tillverkare gör fina grejer nuförtiden, men de är en smula olika. Så det är bra att hitta det man gillar.

/Kaj

• chant007

Medlem
    23 juli, 2009 vid 00:00

Tackar! Ojuste glömde säga! Blir simplast om det e i sthlm. Då jag bor där.

• bicless

Medlem
    23 juli, 2009 vid 22:24

Vi har bland annat demo caution mayhem 11:a och zombi 9:a. Hör gärna av dig innan och boka så de inte är ute på vift någon annan stans. info@surfspot.se.

Mvh

Mattias

• skotten

Medlem
    24 juli, 2009 vid 00:10

speak to Milkman as well he has NOBILE and OZONE stuff, I would reccomend that you get an instructor to take you out just to summarise the basics again for ya mate : )

• pjoter

Medlem
    24 juli, 2009 vid 05:28

Håller med skotten. har du inte kört på två år tycker jag du borde ta en kortare privatlektion eller liknande för att friska upp hur man riggar, säkerhet osv.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications