• Publicerad av putte på 7 december, 2003 vid 01:14

Tänkte köpa in en testkite att leka med…
    Men var sjutton hittar jag sånna? Vad ska man välja?
    Hittade en B2 på LaSurf, men det va då den enda!

wind_freak svarade 21 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • michel

Medlem
    7 december, 2003 vid 07:07

Hej, det finns billiga,lite mindre, men 2 linors på Biltema

/Michel

• walle

Medlem
    7 december, 2003 vid 08:31

Biltema ÄR inget att rekomendera… den beter sig inte som en kite!

• kitelife

Medlem
    7 december, 2003 vid 08:51

Kommer en ny serie nu till våren som heter Wasp, men som sagt den kommer nog inte fören i april ; (

Kolla nya siten om några veckor där finns all info ; )

• eketeket

Medlem
    7 december, 2003 vid 10:38

försök hitta en riktig, fast liten och massvis begagnad. en polare köpte en naish ar nånting, 5 el 7,5 kvadrat för en femhundring.

• kitesweden

Medlem
    7 december, 2003 vid 11:05

Vi säljer en Ocean Rodeo Stinger 1,8 en helt perfekt kite för att lära sig. Det är en 4 linors tube. Vi kör den på våra kurser.
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• preppie

Medlem
    7 december, 2003 vid 17:30

Har en 6,5m2 foil till salu, kul att lattja med.
    preppie@kiteboard.com

• zebulon

Medlem
    7 december, 2003 vid 18:16

quattro_start.jpg

Quattro är ett 1.6m2 litet monster & i 7-8 m/s + drar den lätt omkull dig i PowerZone–fråga Freddan eller Myzken i Stockholm som testat (eller jag själv som släpats i hundskiten på Gärdet men vägrar släppa). Körs med handtag för att ta så lite plats som möjligt packad. Lev. komplett 4x25m Dyneema Competition linor (tyvärr gråa som inte syns speciellt bra…), handtag och väska.

Quattro säljs idag av Addnature & PlayGround i Stockholm som långfärdsskridskokite så tyvärr kan jag inte rea den så mycket, men 10% under en begränsad tid för potentiella dog-fighters (läs nedan) får de tåla (avrundat 1990:-)!

Så till ”dogfighten”:
    Jag behöver hjälp i kampen för ett kitevänligare Ladugårdsgärde i Stockholm. Quattron é grym i kampen mot dessa kiteätande bestar. Häng med–jag é där varje dag det är god mat på Källhagens Värdshus & mycke’ vind. Har precis tjackat en 16 Comp Pro mountainboard (har fler på gång om nån é intresserad till våren) från MBS så snart går varken pudlar eller snabbare arter säkra…

Dogkittet ser komplett ut så här:
    dogcamp.jpg

Även om jag inte é helt objektiv måste jag bara säga att den här kiten är enormt kul att flyga och precis som det skrivs i kite-testen nedan så är det helt osannolikt hur en så liten & snabb kite kan dra så sjukt mycket. Mer info på http://www.kitesurfing.se==>produkter==>kiter==>Quattro

/Jonas
    http://www.kiteskiing.se

länk till engelsk test av Quattro:
    KiteCentral

• wind_freak

Medlem
    8 december, 2003 vid 18:52

vilka tider och när kör du på järdet går i Östra så det vore ricktigt kul att dra dit efter skolan någon gång har lite plander på att köra snovkiting där när sön kommer. har ijuförsig bara en monster kite (titan 15,5) men om du kör så säg till så kan jag nog komma förbi

• anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2003 vid 20:01

Visst Henrik!

Jag drar ett mail när jag går dit nästa gång. Måste desvärre arbeta lite’ denna vecka men så fort jag får en stund över…

/Jonas
    http://www.airborn.se

Ps. Har inte du Q-PowerLine linor från Air Born? Nöjd, eller…

• wind_freak

Medlem
    8 december, 2003 vid 20:14

jo jag e nöjd med dom och kan starkt erkomendera Q poverlines till dom som inte redan upptäckt dom

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications